تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 17:38
کد خبر : 1848
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پرایدسازی یا لگوسازی / مشتری مداری خودروسازان داخلی ؛قطعه بگیر، پراید بساز بسته هستند

پرایدسازی یا لگوسازی / مشتری مداری خودروسازان داخلی ؛قطعه بگیر، پراید بساز

پرایدسازی یا لگوسازی / مشتری مداری خودروسازان داخلی ؛قطعه بگیر، پراید بساز

تحویل خودرو به مشتری با باک خالی، عدم نصب ضبط ،حذف جعبه ابزار، حذف شیشه ستون عقب پراید به بهانه ایمنی بیشتر ،حذف آنتن برقی و البته اگر جستجوی بیشتری انجام شود ، قطعات و امکانات بیشتری را هم می شود پیدا کرد که سایپا از پراید حذف کرده ؛اما عملا پول آن از “جیب”

تحویل خودرو به مشتری با باک خالی، عدم نصب ضبط ،حذف جعبه ابزار، حذف شیشه ستون عقب پراید به بهانه ایمنی بیشتر ،حذف آنتن برقی و البته اگر جستجوی بیشتری انجام شود ، قطعات و امکانات بیشتری را هم می شود پیدا کرد که سایپا از پراید حذف کرده ؛اما عملا پول آن از “جیب” مشتری خارج شده است.

به گزارش جیب نیوز، حالا هم زه پراید به این آپشن ها اضافه شده و انطور که در بخشنامه سایپا که در بهمن ماه صادر شده ،مردم باید با پرداخت ۳۷ هزار تومان در بازار نسبت به خرید زه که قبلاً بر روی خودرو نصب بود اقدام کنند.

این طور که به نظر می رسد ،خودروسازان ایرانی در راستای مشتری مداری و البته در رقابت با خودروسازان خارجی کم کم قطعات اصلی محصولات خود مانند موتور و دنده و کلاج و شیشه عقب و جلو را هم به عنوان آپشن به مشتری ارایه می کنند تا مردم در کنار ایمنی خودروهای وطنی از آپشن های خارق العاده آن نیز لذت ببرند!!

 

قسمت های حذف شده

در حالیکه حذف تدریجی قطعات خودروها با هدف کاهش هزینه ها صورت گرفته اما عملا فیمت خودرو نه تنها کاهش نداشته که زمزمه افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر نیز شنیده می شود.

به طور مثال حذف آنتن برقی، کاهش هزینه تولید را به دنبال داشته اما واقعا چقدر در قیمت خودرو تاثیر داشته است؟

یا حذف شیشه ستون عقب به بهانه ایمنی بیشتر اما در اصل با هدف کاهش هزینه تولید صورت گرفت اما در نهایت همه این هزینه ها از جیب خریداران خودرو کسر شده است.

این طور که به نظر می رسد، با بهانه افزایش هزینه‌های تولید و بالا رفتن قیمت مواد اولیه ، کم کم خودروسازان داخلی قطعات اولیه پراید را جداگانه به مشتریان می فروشند و خریداران خودرو نیز با اشتیاق این قطعات پازل را سر هم می کنند و صاحب خودروی ایمن می شوند که البته امیدواریم در پایان ساخت این لوگو پیچ ، مهره و یا قطعات موتور اضافه پیدا نشود!

حذف قطعات پراید در حالی است که طی روزهای اخیر افزایش قیمت خودرو زمزمه می شود گفته می شود ،فعالان صنعت خودرو در جلسه‌ای با حضور مسوولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس اعلام کردند با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید، قیمت خودرو باید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش هزینه‌های تولید، بالا رفتن قیمت مواد اولیه است، گفت: صعود نرخ ارز تاثیر مستقیم چندانی بر هزینه تولید خودرو ندارد زیرا بیشتر قطعات، داخلی بوده و بنابراین با ارزبری بالایی مواجه نیستیم ؛اما به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید افزایش قیمت خودرو حتمی است.

اما نکته قابل تامل اینجاست که از سوی دیگر نمایندگان مجلس معتقدند قیمت خوردوهای داخلی با امکانات و وضعیت ایمنی انها هم راستا نیست و این امر سبب شده خریداران خودرو در مقایسه با پولی که خرج می کنند از کیفیت خودرو راضی نباشند.

به هر روی عدم رضایت مشتری ها از کیفیت ، قیمت و ایمنی خودرو های داخلی در حالی است که خودروسازان نیز با آپشن های جدید در قالب حذف قطعات ، مشتری ها را غافلگیر می کنند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.