تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 - 15:08
کد خبر : 5590

وزیر صنعت الزام به عرضه را اعلام کند

وزیر صنعت الزام به عرضه را اعلام کند

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید برای جلوگیری از احتکار کالاها، الزام به عرضه را اعلام کند. به گزارش افکارنیوز، سید یاسر رایگانی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: الزام به عرضه لیست برخی اقلام دو هفته پیش توسط وزیر صنعت اعلام شد و ما بعد از این الزام،

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید برای جلوگیری از احتکار کالاها، الزام به عرضه را اعلام کند.

به گزارش افکارنیوز، سید یاسر رایگانی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: الزام به عرضه لیست برخی اقلام دو هفته پیش توسط وزیر صنعت اعلام شد و ما بعد از این الزام، در خصوص آن کالاها توانستیم تحت عنوان احتکار ورود کنیم.

وی یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات است و اعلام اینها باید از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتحادیه ها و بازرسی اصناف انجام شود.

رایگانی با اشاره به ماده ۱۹ آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تعزیرات در قالب یک ماده واحده که الزامی هم نیست و اعلام کرده که سازمان تعزیرات «می تواند» در برخی بازرسی ها ورود کند خود را ملزم به همکاری کرده است و درواقع ما از این اختیار برای خود تکلیف درست کرده‌ایم.

رایگانی خاطرنشان کرد: وظیفه تعزیرات رسیدگی به تخلفات صنفی از جمله عدم عرضه، کم فروشی و گرانفروشی است و هم‌زمان بقیه تخلفات هم در مراجع قضایی بررسی می شود.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی در سازمان تعزیرات بسیار مناسب است، گفت: برای چهار پرونده گوشی تلفن همراه در یک هفته حکم صادر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به ورود جدی تعزیرات در موضوع گوشی‌های تلفن همراه یادآور شد: در بحث پرونده های مهم با اینکه وظیفه نداشتیم از سازمان‌ها درخواست نماینده برای استقرار در گشت‌های تعزیرات کردیم که ۲۹ پرونده در تخلفات تلفن همراه تاکنون تشکیل شده است و برای چهار پرونده ۱۲ میلیارد ریال جریمه صادر شده و ۱۱ پرونده به دلیل نقص مدارک در حال بررسی است.

رایگانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می شود داروهای کشف شده در استان البرز متعلق به بستگان یکی از وزرای سابق دولت است و تعزیرات در این باره چه برخوردی دارد، گفت: اینکه پرونده مزبور به یکی از افراد دولت وابستگی داشته باشد، در روند رسیدگی تاثیری ندارد و انبار کشف شده مربوط به هر کسی باشد، وظیفه تعزیرات رسیدگی به پرونده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره این پرونده افزود: بخش عمده ای از داروهای کشف شده تاریخ مصرف گذشته بود و بخش زیادی از این داروها قابلیت استفاده ندارد و با این نیت نگهداری شده بود که دوباره به بازار عرضه شود و تعزیرات در واقع از توزیع آن جلوگیری کرد. همچنین صاحب این انبار خانمی است که اجازه فعالیت در حوزه دارو را نداشته است و از این منظر هم مرتکب تخلف «تداخل صنفی» شده است.

رایگانی اظهار کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم اینکه پرونده نسبتی با کسی داشته باشد تاثیری بر روند رسیدگی ندارد.

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به کشف انبارهای احتکار لوازم خانگی در اصفهان، تبریز، کرمان، ارومیه افزود: در این پرونده‌ها علاوه بر رسیدگی و تعیین مجازات، هدف ما عرضه است و بلافاصله پس از کشف، اقدام به عرضه می‌کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.