تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 12:21
کد خبر : 4479

واکنش بورس‌های جهانی به جنگ ارزی ترامپ/ عقب نشینی دلار

واکنش بورس‌های جهانی به جنگ ارزی ترامپ/ عقب نشینی دلار

پس از آن که ترامپ اتحادیه اروپا و چین را به راه انداختن جنگ ارزی بر ضد آمریکا متهم کرد، بورس ها در سراسر جهان قرمزپوش شدند. واکنش‌ها به اظهارات روز جمعه ترامپ در توئیتر ادامه دارد. ترامپ گفته بود: چین، اتحادیه اروپا و دیگران نرخ بهره و پول خود را دستکاری کرده‌اند در حالی

پس از آن که ترامپ اتحادیه اروپا و چین را به راه انداختن جنگ ارزی بر ضد آمریکا متهم کرد، بورس ها در سراسر جهان قرمزپوش شدند.

واکنش‌ها به اظهارات روز جمعه ترامپ در توئیتر ادامه دارد. ترامپ گفته بود: چین، اتحادیه اروپا و دیگران نرخ بهره و پول خود را دستکاری کرده‌اند در حالی که دلار روز به روز بیشتر تقویت می‌شود و از رقابت پذیری صنایع ما کاسته می‌شود. این موضع تهاجمی ترامپ، فعالان بازار را که تا پیش از این نگران جنگ تجاری بودند بیشتر نگران کرده است و احتمال وقوع جنگ ارزی هم به جنگ تجاری افزوده شده است.

تا پایان آخرین معاملات بورس وال استریت در نیویورک، شاخص ” داوجونز” که مهم ترین شاخص بورسی آمریکا محسوب می‌شود، ۰.۱ درصد عقب نشست و به ۲۵۰۵۸.۱۲ واحد رسید. در اروپا هم وضعیت از این بهتر نبود و معتبرترین شاخص بورسی اروپا یعنی ” فوتسی ۱۰۰” بورس لندن، با ۰.۱ درصد کاهش سطح ۷۶۸۷.۷۹ واحدی را به ثبت رساند.

یکی دیگر از عوامل کاهش شاخص ها کماکان جنگ تجاری آمریکا و چین است. ترامپ در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی تهدید کرد که تمامی کالاهای وارداتی از چین را مشمول مالیات بیشتر خواهد کرد. در آسیا، شاخص ” نیک کی ۲۲۵” بورس ژاپن بیش از سایر شاخص‌ها به این خبر واکنش نشان داد و با ریزش ۱.۳ درصدی به ۲۲۴۰۳.۴۵ واحد رسید. در هنگ کنگ شاخص ” هانگ سنگ” ۰.۳ درصد پایین تر آمد و به سطح ۲۸۱۳۳.۱۵ درصد رسید. تنها شاخص مهم بورس‌های آسیایی که عملکردی مثبت داشت شاخص” شانگهای کامپوزیت” بود که با ۰.۲ درصد افزایش، سطح ۲۸۳۵.۲۴ واحدی را نشان داد.

بورس سئول کره جنوبی نیز یکی از بدترین روزهای خود را سپری کرد و ۰.۹ درصد عقب نشست. از طرف دیگر بهای نفت در معاملات جهانی کمی کاهش یافت: هر بشکه نفت خام برنت با ۲۲ سنت کاهش به ۷۲.۸۵ دلار رسید و نفت ” وست تگزاس اینتر مدیت” نیز با ۱۷ سنت کاهش به ۶۸.۰۹ دلار در هر بشکه رسید.

در بازار ارز، دلار پس از چندین روز افزایش مداوم بلاخره وارد مدار کاهشی شد: هر دلار از ۱۱۱.۵۰ ین به ۱۱۰.۹۵ ین کاهش یافت، هر یورو از ۱.۱۷۲۳ دلار به ۱.۱۷۳۴ دلار و هر پوند از ۱.۳۱۳۵ دلار به ۱.۳۱۴۱ دلار افزایش یافت.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.