هزینه ۷۵ میلیون تومانی برای ایجاد یک شغل در روستا

به گزارش تسنیم، محمد امید در گفتگوی ویژه خبری افزود: تا این لحظه و براساس آخرین آمار ۹ هزار میلیارد تومان از رقم کل ۱۸ هزار میلیارد تومانی که برای بخش توسعه و اشتغال روستایی در نظر گرفته شده بود جذب شده و ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن نیز به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: براساس آمار اعلامی بنگاه‌های اقتصادی ۲۱۰ هزار فرصت شغلی را می‌توان با ۹ هزار میلیارد تومان ایجاد کرد. البته از این رقم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی را می‌توان قطعی دانست.

امید گفت: اگر همه مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تأمین گردد قاعدتاً امکان ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستا‌ها فراهم می‌شود.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری تصریح کرد: براساس آمار سال‌های ۹۴ تا ۹۶، سهم نرخ آمار اشتغال روستایی در سبد اشتغال از پنج درصد بیشتر نبوده است و این در حالیست که سال ۹۷، ۲۵ درصد اشتغال کشور به واسطه چنین طرحی در روستا‌ها شکل گرفته است.

امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: بخشی از کاهش جمعیت در روستا‌ها به علت تبدیل روستا به شهر بوده است و عمدتاً علت مهاجرت به شهر‌ها را نمی‌توان در این میان دخیل دانست حتی در برخی مواقع شاهد مهاجرت معکوس هم هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا