تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 19:45
کد خبر : 31431

اسلامی خبر داد:

هدفگذاری برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بین ایران و ارمنستان

هدفگذاری برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بین ایران و ارمنستان
وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه ایران و ارمنستان برای رفع موانع ترانزیت کالا خبر داد و گفت: با گسترش همکاری و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری به یک میلیارد دلار ایران می‌تواند به فوریت به شریک تجاری ارمنستان تبدیل شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» در ادامه سفر خود به ارمنستان با «واهان کروبیان» وزیر اقتصاد این کشور دیدار و در این جلسه توافقاتی در زمینه حمل و نقل بین دو کشور انجام گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه انگیزه دولت، توسعه همکاری‌ها و ارتقای سطح تبادلات تجاری است، گفت: با ارمنستان توافق شده تا به سرعت موانع بازدارندگی دو کشور در زمینه ترانزیت برطرف شود و کیفیت تبادلات تجاری کالا افزایش یابد.

وی افزود:به همین منظور ابتدا ترانشیپ حذف می‌شود تا کامیون‌های دو کشور بتوانند به سهولت تردد داشته باشند و به شکل متقابل شرایطی ایجاد شود تا با لغو عوارض، جاذبه استفاده از مسیر ترانزیت و تبادلات کالا در صادرات و وارادات دو کشور و هم ترانزیت از خاک ارمنستان به وجود آید.

اسلامی، از توافق دو کشور و امضای تفاهم بین مسوولان دو طرف برای رفع موانع ترانزیت و افزایش تبادلات تجاری کالا خبر داد.  

عضو کابینه دولت دوازدهم، ظرفیت‌سازی برای گسترش زمینه‌های سرمایه‌گذاری را محور دوم گفت‌وگو با وزیر اقتصاد ارمنستان برشمرد و افزود: ظرفیت‌سازی برای گسترش زمینه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد مغری مورد توافق دو کشور بود. در همین خصوص شهرک‌های صنعتی که می‌تواند فرصت‌های مشترک سرمایه‌گذاری را برای دو کشور به وجود بیاورد مورد گفت وگو قرار گرفت.

به گفته وی، شرایط سفر سرمایه گذاران ایران و شرکت های بزرگ ایرانی در ارمنستان فراهم شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی از منطقه بازدید و مذاکرات لازم را انجام دادند.

اسلامی همچنین از تفاهم دو کشور ایران و ارمنستان در زمینه زیرساخت‌ها هم در بخش راه‌آهن و هم جاده خبر داد و افزود: امروز در محل وزارت زیرساخت ارمنستان گفت‌وگوهای خوبی انجام و برای دو بخش راه آهن و جاده، تصمیم اجرایی گرفته شد.

وی توضیح‌داد: با تصمیمات سه‌گانه ایران و ارمنستان، امید است تا همکاری‌های دو کشور در اندازه و حجم مبادلات افزایش یابد و با سرعت بتوانیم همکاری دو کشور را در زمینه حمل و نقل به یک میلیارد دلار ارتقا دهیم.

اسلامی تصریح‌کرد: با گسترش همکاری و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری به یک میلیارد دلار، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به فوریت به شریک تجاری ارمنستان تبدیل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.