تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 10:04
کد خبر : 14326

میزان جریمه بکارگیری غیرقانونی اتباع خارجی در سال ۹۸

میزان جریمه بکارگیری غیرقانونی اتباع خارجی در سال ۹۸

کارفرمایانی که اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی فاقد پروانه کار می‌کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز تبعه خارجی در سال ۹۸ برابر با ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۳۵ ریال جریمه می‌شوند. به گزارش مشرق، اتحادیه رستوران‌دارن و دارندگان سلف‌سرویس در اطلاعیه‌ای با انتشار متنی، نسبت به بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه

کارفرمایانی که اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی فاقد پروانه کار می‌کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز تبعه خارجی در سال ۹۸ برابر با ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۳۵ ریال جریمه می‌شوند.

به گزارش مشرق، اتحادیه رستوران‌دارن و دارندگان سلف‌سرویس در اطلاعیه‌ای با انتشار متنی، نسبت به بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار، به اعضای این اتحادیه هشدار داد.

بر این اساس آمده: با توجه به مواد ۱۲۰و ۱۸۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به استناد بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه درخصوص کارفرمایانی که اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی فاقد پروانه کار می‌کنند، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز تبعه خارجی در سال ۹۸ برابر با ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۳۵ ریال است.

در این هشدار آمده مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود نسبت به اطلاع‌رسانی درخصوص میزان جریمه مذکور برای کارفرمایانی که از اتباع خارجی فاقد پروانه کار در واحدهای صنفی تحت پوشش آن استفاده می‌کنند اقدام لازم بعمل آید.

همچنین در پایان این اطلاعیه تاکید شده است در صورت تکرار تخلف، این جریمه ۲ برابر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اواسط سال ۹۶ نیز علی فاضلی، رییس وقت اتاق اصناف با استناد به نامه معاونت نظارت بر اماکن عمومی پاوا فاتب درباره بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای صنفی، در بخشنامه‌ای از واحدهای صنفی خواسته بود تا به هر نحو از بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.