تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 9:21
کد خبر : 29661
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مشکل تراشی استاندارد برای گمرکی‌ها؛ این بار واردات چای به مشکل خورد بسته هستند

مشکل تراشی استاندارد برای گمرکی‌ها؛ این بار واردات چای به مشکل خورد

مشکل تراشی استاندارد برای گمرکی‌ها؛ این بار واردات چای به مشکل خورد
  تجار برای ترخیص چای حدود یک ماه است که با اداره استاندارد با مشکل مواجه شده اند.

 هرمزگان پس از پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته توسط ایسنا، در خصوص رسوب کاغذ و مقوای گلاسه کانتینرهای برنج، گوشت و حتی خودرو در گمرکات این بار نوبت به آن رسیده که چای، نوشیدنی محبوب ایرانی ها در این مسیر سخت و پرماجرا قرار بگیرد؛ به همین منظور با یک فعال اقتصادی واردات چای به گفت و گو نشستیم.

استاندارد در حقیقت جلوی بار ما را گرفته و اجازه ترخیص نمی دهند. بیش از یک ماه است که محموله وارداتی ما مانده و متأسفانه استاندارد پیش از این نیز چنین مشکلی را برای ترخیص کاران و تجار به وجود آورده است.

این فعال اقتصادی افزود: پیش از این نیز در خصوص موضوعی مشابه مشکلی پیش آمد که با پیگیری سایر  سازمان ها و همچنین ورود رسانه ها به این بحث مشکل حل شد؛ شرکت ها اما این بار درخصوص کالای چای مشکلاتی دارند، با مشکلات و مکافات فراوان در شرایط سخت، دریافت ارز در شرایط تحریم در صورتی که تمام کارهای قانونی نیز انجام شده است، بازهم ایرادات تمامی ندارند.

وی ادامه داد: اکنون استاندارد به علت این که تنها و تنها کلمه “سری ساخت” بر روی کیسه ها مهر نشده است، بار شرکت هارا به راحتی مرجوع می کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه موضوع را با رئیس اتحادیه بسته بندی چای در میان گذاشتیم، اظهار کرد: در پی این پیگیری، بخشنامه ای از جانب استاندارد ایران صادر شد. این بخشنامه به گونه ای صادر شده است که بازهم ما در ترخیص بارها به مشکل برخورده ایم.

وی افزود: در این بخشنامه قید شده است “در صورتی که کلمه سری ساخت و اسناد گمرکی وارد شوند اجازه ترخیص داده شود.”

این فعال اقتصادی بیان کرد: با توجه به ورود به فصول سرد سال، مصرف چای در کشور بالاتر رفته است و کالای چای وارداتی، برای بسته بندی به کارخانه های تولیدی و بسته بندی چای ارسال می شوند.

وی در پایان گفت: ایرادات سلیقه ای از جانب استاندارد ایران، مشکلات فراوانی را برای شرکت ها ایجادکرده است، که امیدواریم با ورود رسانه ها این مشکل نیز حل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.