تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 21:21
کد خبر : 32348
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مشکلات شبکه برق تا پایان مرداد پابرجاست/ مصرف باید کاهش یابد بسته هستند

مشکلات شبکه برق تا پایان مرداد پابرجاست/ مصرف باید کاهش یابد

مشکلات شبکه برق تا پایان مرداد پابرجاست/ مصرف باید کاهش یابد
مدیرعامل توانیر گفت: تا اینجا از مشکلات عبور کرده ایم اما باید بدانیم که این وضعیت تا پایان مردادماه پابرجا است و باید تمام تلاشمان را در راستای کاهش مصرف به کار گیریم.

جیب نیوز-به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن متولی زاده امروز در نشست رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق ایران، موسوم به طرح شهید عباسپور با بیان اینکه امسال از لحاظ تولید و مصرف انرژی در شرایط استثنایی هستیم، اظهار داشت: امروز گرمای بی سابقه، کاهش بارندگی‌ها که به کاهش تولید نیروگاه‌های برقآبی منجر شد و افزایش بی‌سابقه مصرف، مشکلاتی را برای ما به وجود آورد.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های دولتی، شورای عالی امنیت ملی، بسیج مستضعفین، سازمان صداوسیما و سایر نهادها توانستیم تا اینجا از مشکلات عبور کنیم اما باید بدانیم که این وضعیت تا پایان مردادماه پابرجا است و باید تمام تلاشمان را در راستای کاهش مصرف به کار گیریم.

وی افزود: همکاری بین توانیر و بسیج مستضعفین همکاری بین دو نهاد مهم و اثرگذار در کشور است و امیدواریم این همکاری منشأ اثرگذاری در بهینه سازی مصرف انرژی که همواره از سیاست‌های کلی نظام بوده است، بشود.

۱۰ درصد کمبود تولید برق داریم

در ادامه این نشست، سردار نصرالله سیف، جانشین سازمان عملیاتی بسیج گفت: به منظور رعایت حال هموطنانی که به واسطه خاموشی‌ها به مشکل خوردند، از جمله افراد سالمند و کودک در مناطق گرمسیری و بیماران، مخصوصاً بیمارانی که درگیر کرونا هستند یا به دستگاه اکسیژن نیازمندند، باید همه نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنیم و تا حد امکان مصارف غیرضروری را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت مطلوب چیز دیگری است اما وضعیت کنونی این است که بیش از ۱۰ درصد کمبود تولید برق داریم و باید به نحوی این کمبود را جبران کنیم.

سیف با اشاره به اینکه بسیجیان در تمام ادارات و شرکتهای دولتی و خصوصی حضو فعال دارند گفت: بسیجیان از امروز خود را موظف به این کنند که مصرف در ادارات خود را کاهش دهند. همچنین اگر زنان خانه‌دار در این ایام کمک کنند و نهضتی به منظور کاهش مصرف برق به کار گیرند، مشکلات فعلی صنعت برق تا حد بسیار خوبی حل خواهد شد.

جانشین سازمان عملیاتی بسیج اظهار داشت: سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران دستورالعمل کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات سپاه نسبت به ماه گذشته را ابلاغ کرده است.

پایش برقی ۲۰۰۰ نقطه

همچنین مسعود صادقی مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق در این مراسم گفت: امروز ۱۵۰۰ خودروی عملیاتی، ۵۰۰۰ نیروی عملیاتی برقی و ۸۰۰۰ بسیجی در این طرح شرکت خواهند کرد تا ۲۰۰۰ نقطه مورد پایش و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: هدف این رزمایش بهره‌گیری از نیروهای بسیجی به منظور پایش و بهینه سازی برق ادارات و سازمان‌ها و همچنین جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.