تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 12:47
کد خبر : 36781
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مخالفت نماینده ساری با واردات کالا از کره بسته هستند

مخالفت نماینده ساری با واردات کالا از کره

مخالفت نماینده ساری با واردات کالا از کره
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات لوازم خانگی کره‌ای در شرایط فعلی یک تیر و دو نشان برای چشم بادامی‌هاست.

به گزارش جیب نیوزعلی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

« واردات لوازم خانگی کره‌ای در شرایط فعلی یک تیر و دو نشان برای چشم بادامی‌هاست، هم به جای پول‌های بلوکه شده تولیدات خود را به فروش می‌رسانند و هم جلوی رشد صنایع رقیب در ایران را می‌گیرند که البته هر دو تیر به قلب اقتصاد و تولید ایران اصابت خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش،‌ چندی قبل بود که انتشار اخباری درباره‌ گشایش واردات محصولات لوازم خانگی خارجی بعضی از شرکت‌های کره‌ای باعث شد تا جمعی از تولیدکنندگان داخلی نگرانی خود از این موضوع را با رهبر انقلاب در میان گذاشته و از ایشان درخواست چاره‌جویی کنند.

درخواست تولیدکنندگان کالاهای داخلی از رهبر انقلاب برای ممنوعیت واردات از کره‌ جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های اخیر با تأکید ویژه بر حمایت از تولید داخل و دسترنج کارگر ایرانی بر ممنوعیت واردات کالاهایی که نمونه‌های مشابه داخلی دارند تأکید کرده بودند.

بر همین مبنا ایشان براساس رویه همیشگی خود در حمایت از تولید ملی، ضمن تایید درخواست تولیدکنندگان ایرانی در نامه‌ای خطاب به ریاست محترم جمهوری چنین تاکید کردند: «این‌ موضوع بسیار مهمی است. اگر این خبر -گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی- راست باشد، به معنی شکستن کمر شرکت‌های لوازم خانگی داخلی است که تازه توانسته‌اند قدری روی پا بایستند. جدا جلوی این مشکل را سد فرمایید.»

پیرو این نامه نیز رئیس جمهور، دستور جلوگیری از واردات را به وزرای صمت و اقتصاد ابلاغ کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.