تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1397 - 13:53
کد خبر : 2342
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کیفیت و قیمت خودرو در ایران با هم تناسبی ندارند/ مردم محکوم به خرید خودروی بی کیفیت هستند بسته هستند

کیفیت و قیمت خودرو در ایران با هم تناسبی ندارند/ مردم محکوم به خرید خودروی بی کیفیت هستند

کیفیت و قیمت خودرو در ایران با هم تناسبی ندارند/ مردم محکوم به خرید خودروی بی کیفیت هستند

بر خلاف گفته های خودروسازان و قطعه سازان چندان هم مشتریان ایرانی نمی توانند خود را بدست بازار بسپارند و انتخاب داشته باشند چرا که نه از خودروی با کیفیت خبری هست و نه از تنوع محصول و قیمت. محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن قطعه سازان همگن ایران در گفتگو با جیب نیوز گفت:به هیچ

بر خلاف گفته های خودروسازان و قطعه سازان چندان هم مشتریان ایرانی نمی توانند خود را بدست بازار بسپارند و انتخاب داشته باشند چرا که نه از خودروی با کیفیت خبری هست و نه از تنوع محصول و قیمت.

محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن قطعه سازان همگن ایران در گفتگو با جیب نیوز گفت:به هیچ وجه شورای رقابت نباید در قیمت گذاری دخالت کند چرا که نتایج غلطی به دنبال دارد.

به گفته وی در حال حاضر خودروسازها و قطعه سازان ایرانی زیان می دهند در نتیجه صنعت خودروسازی تحرک لازم را ندارد و وی معتقد است، هیچ جای دنیا هیچ دولتی قیمت گذاری تکلیفی انجام نمی دهد.

نجفی منش در ادامه تاکید کرد: خریداران خودرو این روزها هوشمندانه عمل می کنند در نتیجه اگر قیمت یک خودروی صرفه اقتصادی داشته باشد می خرند در غیر این صورت نه!

نجفی در پاسخ به این سوال که اما تنوع خودروها در ایران آنقدر نیست تا به مشتری حق انتخاب دهد ،گفت:چه کسی می گوید حالت رقابتی نیست ما این همه خودروی متنوع داریم با قیمت های مختلف!

نجفی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون و از طرف دیگر فضای ملتهب اقتصادی و کیفیت پایین خودروها، افزایش قیمت خودرو چه توجیهی دارد، گفت: این همه مسکن و سایر اجناس و اقلام گران می شود توجیه دارد اما افزایش قیمت خودرو توجیهی ندارد؟ به نظرم همه اینها بهانه است.

وی تاکید کرد: باید اجازه داد بازار خودش تصمیم بگیرد.

نجفی عنوان کرد: در صورتیکه بازار خودرو شرایط منطقی خود را داشته باشد و دخالت دستوری در آن صورت نگیرد به صورت منطقی قیمت خودرو باید ۲۰ درصد افزایش یابد.

رییس انجمن همگی قطعه سازی کشور گفت : البته نظر شورای رقابت هم افزایش حدود ۲۰درصدی قیمت خودرو است اما به هر حال دخالت این شورا در قیمت گذاری خودرو منطقی نیست.

نجفی اذعان داشت: خریداران خودرو باید بر اساس کیفیت و قیمت خودرو برای خرید تصمیم بگیرند و به نظر می رسد خریداران هوشمندانه عمل می کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اما کیفیت و قیمت خودرو در ایران با هم تناسبی ندارد، گفت:به نظر می رسد ما نمی خواهیم به تصمیم مردم احترام بگذاریم، اگر خودرویی کیفیت داشته باشد و در عین حال قیمت مناسبی هم دارا باشد می خرند در غیر این صورت نه، حرف من این است که باید بازار بدست انتخاب مردم سپرد.

این گفته های نجفی منش در حالی است که کارشناسان معتقدند خودروسازان داخلی همیشه بر طبل افزایش قیمت می‌کوبند؛ فرقی هم نمی‌کند که کشور در چه شرایط اقتصادی باشد؛ دلار ارزان باشد یا گران. در دوران تحریم باشد؛ یا پساتحریم. آنها هنوز هم اطمینان دارند هرگونه خودرویی تولید کنند،‌ مشتری داخلی آن را می‌خرد .

بنابراین شاید بتوان گفت بر خلاف گفته های خودروسازان و قطعه سازان چندان هم مشتریان ایرانی نمی توانند خود را بدست بازار بسپارند و انتخاب داشته باشند چرا که نه از خودروی با کیفیت خبری هست و نه از تنوع محصول و قیمت.

دکتر خاکساری استاد دانشگاه نیز معتقد است ایران خودرو و سایپا به حقوق مصرف کننده احترام نمی گذارند ضمن اینکه قیمت خودرو در ایران دو و نیم برابر جهانی است.

بنابراین باید دید آیا در بازار خودرو ایران مشتریان واقعا هوشمند عمل می کنند یا چاره ای در انتخاب های خود ندارند ؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.