تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1398 - 10:34
کد خبر : 18193

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۰۵/۲۸

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۰۵/۲۸

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۵۹ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به دنبال حمله مبارزان یمنی به یکی از تاسیسات نفتی عربستان و در حالی که تجار به دنبال نشانه هایی هستند که حاکی از کاهش تنش‌های تجاری بین امریکا و چین باشد، نرخ نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

اما به دلیل انتشار گزارش نه چندان خوش بینانه اوپک در مورد آینده تقاضای جهانی برای نفت رشد قیمت‌ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۵۹ دلار و ۲۸ سنت رسید. نرخ نفت خام امریکا نیز امروز با ۵۵ سنت معادل یک درصد رشد به ۵۵ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک در این باره گفت: «خوش بینی نسبت به اینکه جنگ تجاری اوج نخواهد گرفت و خبرها در مورد حمله یک پهپاد یمنی به تاسیسات نفت و گاز عربستان موجب شده تا نرخ نفت شاهد رشد نسبی باشد.»

حمله یک پهپاد متعلق به حوثی‌های یمن به یک میدان نفتی در شرق عربستان، روز شنبه موجب بروز آتش سوزی در یک پالایشگاه گاز این کشور شد و بر تنش‌ها در خاورمیانه افزود، اما به گفته شرکت آرامکو تولید نفت این کشور از این حمله تاثیری نپذیرفته است.

در همین حال، لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفته مقامات تجاری امریکا و چین در طی ۱۰ روز آینده با یکدیگر صحبت خواهند کرد و ممکن است مذاکرات بر سر پایان دادن به جنگ تجاری را پیش ببرند.

اما ظاهرا ترامپ به اندازه دستیاراتش به انعقاد توافق تجاری با چین امیدوار نیست، زیرا اخیرا گفته، هرچند پکن برای رسیدن به یک توافق آماده است اما «من هنوز برای توافق آماده نیستم.»

اوپک در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی‌اش از رشد تقاضای جهانی برای نفت را در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ هزار بشکه کاهش داده و به ۱.۱ میلیون بشکه در روز رسانده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.