تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1397 - 9:25
کد خبر : 3385

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۱

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۱

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۷ سنت، معادل ۱.۳۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۶ سنت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که عرضه نفت عربستان افزایش یافته و بروز نشانه هایی از کاهش رشد اقتصادی آسیا چشم انداز تقاضا برای نفت را کاهش داده

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۷ سنت، معادل ۱.۳۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که عرضه نفت عربستان افزایش یافته و بروز نشانه هایی از کاهش رشد اقتصادی آسیا چشم انداز تقاضا برای نفت را کاهش داده است، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۷ سنت، معادل ۱.۳۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۹۴ سنت، معادل ۱.۳ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۲۱ سنت رسید. هفته گذشته قیمت نفت خام آمریکا بیش از ۸ درصد افزایش یافته بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در توئیتی نوشت، ملک سلمان، پادشاه عربستان موافقت کرده که کشورش نفت بیشتری تولید کند. کاخ سفید بعدا از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا عقب نشینی کرد و گفت، پادشاه عربستان گفته، در صورت نیاز کشورش می تواند تولید نفت را افزایش دهد.

نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد، تولید نفت عربستان نسبت به ماه می ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۱۰.۷۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. اما به رغم افزایش تولید عربستان، به دلیل بالا گرفتن تنش ها بین آمریکا و دیگر اقتصادهای بزرگ نظیر چین، اتحادیه اروپا، هند و کانادا، بازار نفت همچنان با تنش مواجه است.

در پی افزایش تنش های تجاری با آمریکا، اقتصادهای بزرگ آسیا از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی همگی ر ماه ژوئن شاهد کاهش سفارشات برای صادرات بوده اند.

ترامپ دیروز در یک مصاحبه تلویزیونی به متحدان نزدیک آمریکا هشدار داد که شرکت های اروپایی ای را که با ایران همکاری کنند تحریم خواهد کرد.

بازار نفت همچنین منتظر تاثیر تحریم های آمریکا بر ایران است. موسسه مشورتی اف جی ای در یادداشتی نوشت: «طرح دولت ترامپ برای تحریم نفت ایران اکنون تا حد زیادی روشن شده است. آنها به دنبال صفر کردن صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده های نفتی ایران هستند… همه ما باید خودمان را برای یک آشفتگی قیمت عمده در ماه های پیش رو آماده کنیم.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.