تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مرداد 1398 - 11:22
کد خبر : 17799

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۴

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۴۵۲ دلار و ۹۹ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین و افزایش نگرانی ها در مورد کندی رشد اقتصاد جهانی سرمایه گذاران را به سمت بازار طلا سوق داده است، قیمت فلز زرد امروز یک درصد جهش داشت و به بالاترین رقم در طی بیش از ۶ سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۴۵۲ دلار و ۹۹ سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد تا ۱۴۵۵ دلار و ۲۶ سنت رسیده بود که بالاترین رقم از می ۲۰۱۳ تاکنون بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با نیم درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «مطمئنا بازار طلا در حال منتفع شدن از نگرانی های بین المللی در مورد چشم انداز منفی رشد اقتصاد جهانی است و بانک های مرکزی جهان احتمالا موضع انبساطی خود را حفظ خواهند کرد. این موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.»

وی افزود: «تنش های تجاری بین آمریکا و چین یک عامل مهم است و احتمال بالا گرفتن تنش ها بسیار زیاد است… ممکن است اتفاقی که بازارها از آن واهمه دارند رخ ندهد، اما نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی واقعی است.»

روز جمعه چین اعلام کرد که در برابر تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه های ۱۰ درصدی علیه ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی مقابله به مثل خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، تعرفه ها ممکن است بانک مرکزی آمریکا را مجاب سازد تا به منظور حمایت از اقتصاد این کشور در برابر ریسک های ناشی از سیاست های تجاری دولت ترامپ به کاهش بیشتر نرخ بهره اقدام نماید. کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و قیمت فلز زرد را بالا می برد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.