تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 10:17
کد خبر : 5484

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۵/۱۸

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۵/۱۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۲۱۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته نیز ۰.۲ درصد رشد کرده بود. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش ارزش دلار در برابر ین در معاملات آسیایی موجب افزایش قیمت طلا در طی ۲ جلسه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۲۱۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته نیز ۰.۲ درصد رشد کرده بود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش ارزش دلار در برابر ین در معاملات آسیایی موجب افزایش قیمت طلا در طی ۲ جلسه گذشته شده است، قیمت فلز زرد امروز نیز اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۲۱۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته نیز ۰.۲ درصد رشد کرده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۲۲۲ دلار و ۸ سنت رسید.

در آستانه مذاکرات تجاری میان آمریکا و ژاپن و در حالی که گمانه زنی ها در مورد زمان تعدیل سیاست های محرک اقتصادی بانک مرکزی ژاپن ادامه دارد، ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا امروز به بالاترین رقم خود طی ۲ هفته گذشته رسید.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز امروز تضعیف شد، اما در مقابل سایر ارزها ثابت ماند.

ریچارد ژو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «هیچ تحول خاصی وجود ندارد که موجب تغییر قابل توجه قیمت طلا شود… نوسان قیمت ها خیلی محدود خواهد بود.»

وی افزود: «به نظر می رسد که مردم همچنان فکر می کنند باز هم نرخ بهره افزایش خواهد یافت، بنابراین در حال حاضر بازار طلا محل خوبی برای سرمایه گذاری نیست. اگر گمانه زنی هایی در مورد افزایش نرخ بهره و یا بالا رفتن نرخ تورم وجود داشته باشد، قیمت طلا با فشار کاهشی مواجه می شود.»

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲ نوبت نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد ۲ نوبت دیگر تا پایان سال افزایش نرخ داشته باشد که یکی از آنها در ماه سپتامبر خواهد بود. افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب افزایش ارزش دلار و بالا رفتن میزان سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود و افت قیمت طلا را به دنبال دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.