تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1397 - 15:35
کد خبر : 3366

شاخص بورس به کانال ۱۰۸ هزار واحدی بازگشت

شاخص بورس به کانال ۱۰۸ هزار واحدی بازگشت

شاخص بورس امروز (یکشنبه) با افزایش فشار فروش در بازار، ۲ هزار و ۸۳۴ پله کاهش یافت و به جایگاه ۱۰۸ هزار و ۶۹۴ واحدی عقب نشینی کرد. به گزارش ایرنا، شاخص بورس که در هفته های اخیر رشد بی سابقه ای را تجربه کرد، اکنون روندی اصلاحی در پیش گرفته است. براساس معاملات امروز

شاخص بورس امروز (یکشنبه) با افزایش فشار فروش در بازار، ۲ هزار و ۸۳۴ پله کاهش یافت و به جایگاه ۱۰۸ هزار و ۶۹۴ واحدی عقب نشینی کرد.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس که در هفته های اخیر رشد بی سابقه ای را تجربه کرد، اکنون روندی اصلاحی در پیش گرفته است.
براساس معاملات امروز یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال در ۷۷ هزار و ۳۱۱ نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۸۶۴ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۸۵ واحد کاهش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۳۴ واحد افت کرد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
همچنین شاخص آزاد شناور سه هزار و ۱۸۰ واحد افت کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) ۲ هزار و ۲۰۹ واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز پنج هزار و ۱۴ واحد کاهش یافت.** فلزات اساسی همچنان در صدر معاملات
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۲۷۷ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه کانی های فلزی به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۳۲۹ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
همچنین در رده چهارم معاملات امروز، گروه فراورده های نفتی با دادوستدی به ارزش ۱۹۷ میلیارد ریال قرار گرفت و گروه خودرو نیز با معاملاتی به ارزش ۱۸۲ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

علاوه براین در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص وارد کردند.

** پسرفت ۳۶ پله ای فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز بیش از ۳۶ واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و ۲۳۰ واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس، بیش از ۳۳۷ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال دادوستد شد.
برپایه معاملات امروز، نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، مارون (پتروشیمی مارون)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را بر جای گذاشتند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.