تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 14:05
کد خبر : 6006

سیگنال‌های آمریکا برای تحریم چین به دلیل رابطه با ایران

سیگنال‌های آمریکا برای تحریم چین به دلیل رابطه با ایران

رییس گروه اقدام ایران در خصوص اظهارات مقامات چینی درباره قانونی بودن رابطه‌شان با ایران و عدم تبعیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: ما آماده‌ایم که تحریم‌های ثانویه را علیه هر کشوری که روابط تجاری خود را با ایران ادامه دهد، اعمال کنیم. آمریکا سیگنال‌هایی از احتمال تحریم چین به دلیل رابطه با ایران نشان

رییس گروه اقدام ایران در خصوص اظهارات مقامات چینی درباره قانونی بودن رابطه‌شان با ایران و عدم تبعیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: ما آماده‌ایم که تحریم‌های ثانویه را علیه هر کشوری که روابط تجاری خود را با ایران ادامه دهد، اعمال کنیم.

آمریکا سیگنال‌هایی از احتمال تحریم چین به دلیل رابطه با ایران نشان داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش این نشریه آمریکایی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به تازگی از سوی وزیر خارجه انتخاب شده روز پنجشنبه اعلام کرد، دولت ترامپ آماده است که تحریم‌ها را علیه همه کشورهای خریدار نفت ایران بعد از پایان ضرب‌الاجل ۱۸۰ روزه اعمال کند و این شامل چین به عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت ایران هم خواهد شد.

بریان هوک که به عنوان رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا انتخاب شده است، گفت: آمریکا برای کشورهایی که خرید نفتشان را از ایران کاهش دهند، تعلیق‌هایی را از تحریم‌ها قائل خواهد شد.

هند و کره جنوبی دو مشتری عمده نفت ایران هستند. هر دو کشور میزان واردات خود را کاهش دادند به امید اینکه مشمول تعلیق تحریم‌های آمریکا و خرید زمان برای جایگزینی نفت ایران شوند. اما چین بارها اعلام کرده از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد. برخی تحلیل‌گران انتظار دارند چین خرید نفت را از ایران افزایش دهد که این کار به تضعیف تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران می‌انجامد.

هوک در پاسخ به سوالی درباره برنامه چین برای ادامه واردات نفت از ایران گفت: آمریکا قطعا امیدوار است که همه کشورها به تحریم‌ها پایبند باشند و با خطر تحریم‌های ثانویه آمریکا در صورت ادامه مبادلات مالی‌شان با ایران مواجه نشوند.

چین که یک چهارم نفت مورد نیازش را از ایران وارد می‌کند بارها اعلام کرده تجارت با ایران به ویژه در زمینه نفت برای آنها قانونی است و هیچ برنامه‌ای برای کاهش وارداتشان ندارند.

هوک در این باره گفت: ما آماده‌ایم که تحریم‌های ثانویه را علیه هر کشوری که روابط تجاری خود را با ایران ادامه دهد، اعمال کنیم.

بر اساس این گزارش، گروه اقدام ایران توسط هوک اداره شده و قرار است از نزدیک با همه آژانس‌های آمریکا ارتباط داشته باشد. پومپئو گفته گروه اقدام ایران نقش کلیدی در پیشبرد سیاست‌ها و استراتژی‌های چند ملیتی آمریکا دارد.

پومپئو پیش‌تر فهرستی ۱۲ ماده‌ای از درخواست های آمریکا از ایران مطرح کرده بود. منتقدان می‌گویند این فهرست به دنبال تغییر نظام در ایران است اما مقامات دولت ترامپ این مساله را رد می‌کنند. پومپئو مدعی شده وظیقه گروه اقدام ایران مقابله با رفتارهای این کشور در منطقه و حمایت از مردم ایران است.

این رسانه آمریکایی اذعان داشته دولت ترامپ امیدوار است با افزایش فشارها و تحریم‌ها، اعتراضات خیابانی در ایران که به دلیل افزایش قیمت ارز و کاهش عواید اقتصادی ایجاد شده را تقویت کند.

پومپئو در سخنان روزهای گذشته خود مدعی شد: ما امیدواریم که به زودی به توافق جدیدی با ایران دست پیدا کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.