تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 15:31
کد خبر : 6421

سود‌۹تا ۷۰میلیون تومانی در بازار حواله خودرو

سود‌۹تا ۷۰میلیون تومانی در بازار حواله خودرو

نگاهی به بخش حواله ها در سایت های خرید و فروش خودرو نشان می دهد پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ایران خودرو همچنان در ردیف خودروهای پرطرفدار قرار دارد و حواله این خودروها نیز جزو حواله های پرفروش است. هرچند که نگاهی به فهرست حواله های آگهی شده نشان می دهد اچ ۳۰ کراس اتوماتیک ایران

نگاهی به بخش حواله ها در سایت های خرید و فروش خودرو نشان می دهد پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ایران خودرو همچنان در ردیف خودروهای پرطرفدار قرار دارد و حواله این خودروها نیز جزو حواله های پرفروش است.

هرچند که نگاهی به فهرست حواله های آگهی شده نشان می دهد اچ ۳۰ کراس اتوماتیک ایران خودرو از جمله حواله های پرفروش است چرا که در حال حاضر حاشیه سودی معادل ۵۰ میلیون تومان دارد.

در کنار حواله های پرفروش تیوولی نیز از جمله خودروهایی است که درخواست برای فروش آن زیاد است چرا که تحویل این خودرو به دلیل ممنوعیت واردات با تاخیر همراه بوده و هرچند سود تاخیر خوبی پرداخت شده اما خریداران را از انتظار برای دریافت آن منصرف کرده است.

استپ وی نیز به دلیل تاخیر در تحویل از جمله حواله هایی است که در فهرست فروش قرار دارد. هرچند قیمت حواله هایی که برای فروش گذاشته شده، در بسیاری از موارد دور از واقعیت است اما به اذعان برخی از فروشندگان، برخی از این حواله ها خرید و فروش می شود.

برای نمونه حواله هاوال H2 تازه وارد گروه بهمن با موعد تحویل آبان ماه که پیش پرداخت آن با ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان انجام شده، در حال حاضر با رقم ۱۲۰ میلیون تومانی به فروش گذاشته شده است.

در این گزارش نگاهی به حواله های به فروش گذاشته در سایت های خرید و فروش خودرو کرده ایم. در یکی از این آگهی ها حواله تیوولی ثبت نام شده در شهریور سال گذشته با موعد تحویل تیر ۹۸ به چشم می خورد. خریدار این خودرو با ۵۰ میلیون تومان ثبت نام در حال حاضر حواله خود را با ۱۰۵ میلیون تومان به فروش گذاشته که با سود ۲۴ درصد ماهانه یک میلیون تومان به دارنده حواله پرداخت می شود. این عدد به معنای ۵۵ میلیون تومان سود در حواله یک خودرو است. این خودرو چهارمیلیون تومان هدیه تخفیف طرح وفاداری نیز داشته و قابلیت صلح در نمایندگی های رامک خودرو را دارا است.

نگاهی به حواله های پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ایران خودرو نیز نشان از سودهای میلیونی دارد. به طوری که حواله پژو ۲۰۶ با تحویل اسفند سال جاری به قیمت ۳۲ میلیون تومان به فروش می رسد. دارنده این حواله ثبت نام خود را با ۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان انجام داده که سود ۱۴ میلیون تومانی برای او به همراه خواهد داشت. حواله این خودرو با موعد تحویل بهمن ما دو میلیون تومان گرانتر بوده و ۳۴ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است .

پژو ۲۰۷ از جمله حواله هایی است که به وفور در فهرست فروش های این سایت ها دیده می شود. به نظر می رسد از جمله حواله های پرسود نیز باشد هرچند که اعداد اعلامی کاملا سلیقه ای است چرا که برای نمونه حواله با موعد تحویل مهر ۹۷ ، ۴۷ میلیون تومان به فروش گذاشته شده اما در کمی پایین تر از این آگهی، حواله همین خودرو با موعد تحویل مشابه ۵۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. نکته جالب در فروش حواله این خودرو این است که هرچه موعد تحویل به تاخیر انداخته می شود، حواله نیز گران تر به فروش می رسد به طوری که حواله پژو ۲۰۷ تحویل آبان ماه ۶۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

نگاهی به حواله های اچ ۳۰ کراس اتوماتیک نیز خالی از لطف نیست. این خودرو که جزو پرفروش های سایت های خرید و فروش خودرویی است، از سوی فروشندگان گزینه خوبی برای سرمایه گذاری اعلام شده به طوری که با ۲۵ میلیون تومان پیش پرداخت حواله آن ۴۸ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده که با احتساب مبلغ باقی مانده قیمت تمام شده برای مشتری ۷۰ میلیون تومان خواهد شد در حالی که قیمت بازار این خودرو ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

آگهی دیگر فروش حواله این خودرو با موعد تحویل بهمن امسال ۵۷ میلیون تومانی است اما در این میان فروشندگان منصفی هم وجود دارند به طوری که حواله اچ ۳۰ کراس با موعد تحویل خرداد سال آینده را برای فروش ۳۹ میلیون تومان گذاشته اند که این امر به دلیل نامشخص بودن وضعیت بازار خودرو در ماه های پیش رو است.

برلیانس اچ ۲۳۰ تحویل شهریور با قیمت ۶۲ میلیون تومان! استپ وی که تحویل آن تیر امسال بوده با سود تاخیر ۲۷ درصدی ۸۳ میلیون تومان! و حواله هایما با موعد تحویل اذر ۹۸ با قیمت ۸۵ میلیون تومان از دیگر حواله های به فروش گذاشته شده در این سایت ها است.

آن چه از بررسی این آگهی ها به دست می آید حجم بالای فروش خودروهای ثبت نامی جدید است. این روند نشان می دهد یا خریداران خودرو امیدی به دریافت خودروهای ثبت نامی ندارند و در تلاش هستند سرمایه خود را با فروش حواله با سودهای میلیونی ارتقا دهند. امری که به تشدید ایجاد حاشیه سود بالا در بازار خودرو دامن زده و همه دارندگان حواله های خودرو را به دلالانی تبدیل کرده که با قیمت های سلیقه ای اقدام به فروش سرمایه خود کنند. در این میان دارندگان حواله هاوال از جمله کسانی هستند که به نظر می رسد بیشترین سود را از این آشفته بازار خواهند برد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.