تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 11:18
کد خبر : 37713
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سهم صنعت از صادرات غیرنفتی چقدر است؟ بسته هستند

سهم صنعت از صادرات غیرنفتی چقدر است؟

سهم صنعت از صادرات غیرنفتی چقدر است؟
سهم صنعت از کل وزن صادرات غیرنفتی فقط ۳.۲ درصد است و بیشترین سهم مربوط به بخش پتروشیمی و میعانات گازی است.

به گزارش جیب نیوزبر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در چهار ماهه نخست امسال مجموع صادرات غیرنفتی شامل پتروشیمی و میعانات گازی، معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی و صنعت (کلیه صنایع تولیدی به جز صنایع فوق)، ۳۸ میلیون و ۳۳۱ هزار تن به ارزش ۱ میلیارد و ۲۸۳ میلیون دلار بوده است.

بیشترین سهم این صادرات مربوط به پتروشیمی و میعانات گازی است که ۵۱.۲ درصد (به لحاظ وزنی) کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است. معدن و صنایع معدنی نیز به ۳۸.۱ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

میزان صادرات تروشیمی و میعانات گازی و معدن و صنایع معدنی در چهار ماهه اول امسال به ترتیب ۱۹ میلیون و ۵۹۱ هزار تن معادل حدود ۷.۲ میلیارد دلار و ۱۴ میلیون ۶۲۴ هزار تن معادل ۴.۱ میلیارد دلار بوده است. وزن و ارزش صادرات بخش پتروشیمی به ترتیب ۳۳.۲ و ۶۹.۴ و وزن و ارزش صادرات مواد معدنی هم ۲۳.۲ و ۱۴۶.۵ درصد رشد داشته است.

سهم کشاورزی و صنایع غذایی و صنعت نیز از کل وزن صادرات غیر نفتی به ترتیب ۷.۴ و ۳.۲ درصد بوده، به طوری که در چهار ماهه نخست امسال به ترتیب دو میلیون و ۸۵۷ هزار تن محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار و یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن محصولات صنعتی به ارزش به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دلار صادر شده است. وزن و ارزش صادرات بخش غذایی به ترتیب ۱۲.۶ درصد افزایش و ۸.۶ درصد کاهش  داشته و وزن و ارزش صادرات محصولات صنعتی نیز هم ۲۵ و ۳۲.۸ درصد رشد داشته است.

در این میان صادرات فرش و صنایع دستی کمترین سهم از صادرات غیرنفتی، معادل ۰.۰۱ درصد، را در این مدت به خود اختصاص داده است. در چهار ماهه نخست امسال ۶۰۰۰ تن فرش و صنایع دستی به ارزش ۴۴ میلیون دلار صادر شده که وزن و ارزش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵۰ درصد رشد و ۱۸.۵ درصد کاهش داشته است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.