تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 15:57
کد خبر : 36563

ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده شهدا و ایثارگران

ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده شهدا و ایثارگران
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید موضوع تأمین مسکن برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را در سال های اخیر در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس حدود ۱۲ هزار ۵۰۰ واحد با مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تفاهم قرار گرفته که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد؛ برخی به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده و بعضی واگذار شده است.

به گزارش جیب نیوزحبیب‌اله طاهرخانی اظهار کرد: مسکن یکی از مهمترین چالش‌های امروز خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است که بر این اساس شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان بخشی از دولت تلاش کرده تا در جهت رفع آن تلاش کند و در اوج تکریم و احترام به نیروهای جان برکف انقلاب اسلامی که حق زیادی بر گردن همه ما دارند، تامین مسکن و احداث ۱۲ هزار و ۴۴۶  واحد در شهرهای جدید برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در اجرای فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در زمینه مسکن، موضوع تأمین مسکن برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را در سال های اخیر در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: در حال حاضر در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، صدرا، سهند، بینالود، بهارستان و فولادشهر در حال ساخت ۱۲ هزار و ۴۴۶ مسکن برای مجموعه ایثارگران هستیم که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد؛ برخی به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده و بعضی واگذار شده است.

به گفته طاهرخانی، در پرند ۹۲۴ واحد، در هشتگرد ۶۳۴، صدرا ۱۰۰، سهند ۲۵۰، بینالود ۶۴۰، بهارستان ۳۳۹۸ و فولادشهر ۶۵۰۰ واحد به مرحله توافق رسیده که از کل این تعداد، زمین ۹۹۲۷ واحد تامین و ۶۷۱۹ واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌ها در مراحل مختلفی از تایید نقشه، فوندانسیون یا پیشرفت ۳۰ تا ۶۰ درصد قرار دارد. برخی درمرحله انتخاب پیمانکار است. تعدادی نیز از واحدهای آماده مسکن مهر بوده که واگذار شده است.

وی اظهار کرد: به طور مثال پروژه ۹۲۴ واحدی شهر جدید پرند در استان تهران در حال اجرا است که در مرحله سقف طبقات سوم و چهارم قرار دارد. در بهارستان اصفهان نیز ۴۴۰ واحد از اراضی غرب در حال ساخت و از پیشرفت ۳۰ تا ۶۰ درصد برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهای مسلح همکاری بسیار خوبی را با شرکت عمران دارند. در این زمینه بیش از ۲۰ هزار واحد برای کارکنان نیروهای مسلح در ۱۱ شهر جدید تخصیص داده شده است که بیش از ۱۰ هزار واحد آن در حال ساخت بوده که از این تعداد بیش از ۷۴۰۰  واحد در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد دارای پیشرفت فیزیکی مناسب هستند و فرآیندهای آغاز عملیات اجرایی مابقی نیز در حال پیگیری دوجانبه است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.