تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 8:13
کد خبر : 14621

رونق بازار متشکل ارزی مانع جولان دلالان ارزی

رونق بازار متشکل ارزی مانع جولان دلالان ارزی

معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل بازار متشکل ارزی توسط شورای پول و اعتبار، گفت: این بازار دیر در کشور شکل گرفت و باید زودتر از این تاریخ ایجاد می شد تا بتواند اعتماد مردم را برای تبادل ارز جلب و مانع نوسانات در این بازار

معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل بازار متشکل ارزی توسط شورای پول و اعتبار، گفت: این بازار دیر در کشور شکل گرفت و باید زودتر از این تاریخ ایجاد می شد تا بتواند اعتماد مردم را برای تبادل ارز جلب و مانع نوسانات در این بازار شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی باید اعتماد سرمایه اجتماعی برای فعالیت در بازار متشکل ارزی جلب شود تا شاهد ایجاد رونق در این مجموعه باشیم، افزود: نهادهای دولتی، بخش های خصولتی و خصوصی که بنیه های مالی قوی دارند باید وارد بازار متشکل ارزی شوند تا اطمینان مردم برای فعالیت در این بازار جلب شود، در غیر اینصورت در شرایط فعلی نباید انتظار داشت که مردم وارد این بازار شوند.

بازار متشکل ارزی می تواند نوسان گیر نرخ دلار شود

وی با تاکید بر اینکه بازار متشکل ارزی می تواند نوسان گیر نرخ دلار شود، ادامه داد: این مجموعه عرضه و تقاضای واقعی را جلب کرده و بازار رقابتی سالم در کشور شکل می دهد که قیمت واقعی ارز در این بازار کشف می شود.

ایجاد بازار متشکل ارزی سبب می شود دیگر شاهد جهش ناگهانی نرخ ارز نباشیم و نوسانات فراوان در بازار ارز اتفاق نیفتد.

آقاپور علیشاهی تاکید کرد: تشکیل بازار متشکل ارزی اتاق های تاریک که توسط برخی افراد سودجو برای تعیین قیمت ارز شکل گرفته را از بین می رود و کسب و کار دلالان در این بازار را کساد می کند.

اگر بازار متشکل ارزی رونق نگیرد فقط یک ساختار اداری جدید بی خاصیت در کشور شکل می گیرد

وی با بیان اینکه اگر بازار متشکل ارزی رونق نگیرد فقط یک ساختار اداری جدید در کشور شکل گرفته که هیچ کارایی ندارد، افزود: ایجاد این بازار سبب می شود دیگر شاهد جهش ناگهانی نرخ ارز نباشیم و نوسانات فراوان در بازار ارز اتفاق نیفتد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اساس کار این بازار بر پایه نظارت بانک مرکزی و فعالیت بانک و صرافی‌هایی که قوانین مرتبط بانک مرکزی را پذیرفته‌اند بوده و با ایجاد و رونق این بازار دلالان دیگر نقشی در فعالیت های ارزی نخواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.