تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 10:50
کد خبر : 6715

روسیه جای ایران را در صادرات نفت به اروپا می‌گیرد

روسیه جای ایران را در صادرات نفت به اروپا می‌گیرد

روسیه از سپتامبر نفت بیشتری صادر خواهد کرد و صادرات بالاتر به اروپا را که وارداتش از ایران را کاهش داده، هدف خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، شرکت ESAI Energy در گزارشی با عنوان دورنمای نفت کشورهای مشترک المنافع نوشت: صادرات بالاتر نفت روسیه درست زمانی روی می‌دهد که پالایشگاه‌های اروپایی واردات نفت ایران را

روسیه از سپتامبر نفت بیشتری صادر خواهد کرد و صادرات بالاتر به اروپا را که وارداتش از ایران را کاهش داده، هدف خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، شرکت ESAI Energy در گزارشی با عنوان دورنمای نفت کشورهای مشترک المنافع نوشت: صادرات بالاتر نفت روسیه درست زمانی روی می‌دهد که پالایشگاه‌های اروپایی واردات نفت ایران را کاهش داده‌اند و این به سود روسیه خواهد بود.

بر پایه این گزارش که تحولات کوتاه مدت در عوامل بنیادین نفت روسیه و تاثیر بازار آنها را بررسی کرده است، تولید بالاتر نفت در ژوییه و اوت باعث شد میانگین صادرات نفت روسیه به ۵.۱ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند که ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از نیمه اول سال میلادی جاری بود.

تولیدکنندگان بزرگ مانند روس‌نفت در اوت به افزایش تولید ادامه دادند و تولید کمتر در پروژه‌های ساخالین را جبران کردند. پس از فعالیت تعمیراتی در این میادین، تولید روسیه از سپتامبر به سطح بالاتری رشد خواهد کرد و صادرات روسیه به ۵.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. رشد تولید پس از فصل تعمیرات پالایشگاهی به صادرات بالاتر کمک می‌کند.

بر اساس گزارش ورلد اویل، اندرو رید از شرکت ESAI Energy در این باره گفت: افزایش صادرات نفت روسیه با کاهش واردات نفت ایران به اروپا همزمان شده و پنجره فرصتی را به روی روسیه برای عرضه بیشتر نفت به این بازار گشوده است. از آنجا که روسیه نمی‌تواند صادرات به مقصد شرق را در کوتاه مدت افزایش دهد، ۳۰۰ هزار بشکه در روز دیگر نفت به سوی اروپا روانه خواهد شد. افزایش صادرات به اروپا برخلاف تکیه روسیه به بازار آسیا است اما فقدان نفت ایران در اروپا به منزله فرصت فوری برای صادرکنندگان روسی در این بازار است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.