رشد ۶ هزار و ۴۳۴ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس که نشانه عملکرد بورس است نسبت به هفته قبل بر روی رقم ۱۳۶ هزار و ۹۱۰ واحد ایستاد و به کار خود پایان داد.

در بورس تهران و در هفته گذشته ۱۵ میلیارد انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به هفته قبل ارزش معاملات ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص بورس که نشانه عملکرد بورس است در هفته گذشته با رشد ۶ هزار و ۴۳۴ واحدی نسبت به هفته قبل بر روی رقم ۱۳۶ هزار و ۹۱۰ واحد ایستاد و به کار خود پایان داد.

نوراله خانی کارگزار بورس در خصوص روند مثبت بازار در هفته گذشته گفت: هفته گذشته بازاری نوسانی و پرهیجان داشتیم و خبرهایی بر مبنای قیمت گذاری در بورس کالا، در بورس تهران تاثیرگذار بود و در مجموع معاملات خوب و پرحجمی را در نمادهای صادرات محور که شامل گروههای پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی هستند داشتیم.

وی ادامه داد: حجم معاملات در هفته گذشته خوب بود­­ولی عمدتا صف های خرید توسط حقوقی های بزرگ عرضه ­و این امر باعث شد شاخص به کانال ۱۴۰ هزار واحدی نزدیک شده و یک رکورد جدید را ثبت کند.

در هفته گذشته کل معاملات حقوقی ها ۶۱ درصد و کل معاملات حقیقی‌ها ۳۱ درصد ثبت شد.

نرخ گذاری ها و رفع ابهامات در بورس کالا،​ مهمترین عامل تاثیرگذار بر بورس تهران در هفته گذشته بود در همین راستا رحیمی یکی از کارگزاران بورس تهران به خبرنگار ما گفت: اتفاقاتی که در نرخ گذاری بورس کالا می افتد اگر به یک شفافیت برسد سبب می شود که بازار ما با نوسانات وهیجانات کمتری روبرو شده و در کل بازار به سمت شفاف تر شدن خواهد رفت و امیدواریم کماکان روندش مثبت باشد.

رشد ۵ درصدی شاخص بورس سبب شد که فعالان بازار به روند مثبت این بازار امیدوار باشند در همین راستا باقری کارگزار بورس گفت: روند بازار مرتبط با تصمیمات کلانی است که برای بازار سرمایه گرفته می شود و اگر این تصمیمات در جهت حذف رانت ها و شفاف شدن قیمت ها در بورس کالا باشد قطعا صنایع تاثیرگذار بورس هم رشد خوبی را تجربه خواهند کرد.

فلزات اساسی با در اختیار داشتن ۳۱ درصد سهم بازار، محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۱۷ درصد سهم بازار و فرآورده های نفتی با در اختیار داشتن ۸ درصد سهم بازار در هفته گذشته در بازار سرمایه پیشرو بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا