تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1397 - 8:41
کد خبر : 2178

رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری در چین

رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری در چین

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی چین ظرف سال گذشته با رشد چشم‌گیری نسبت به سال پیش از آن روبرو شده است. به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از طلا؛ تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی چین ظرف سال گذشته با رشد چشم‌گیری نسبت به سال پیش

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی چین ظرف سال گذشته با رشد چشم‌گیری نسبت به سال پیش از آن روبرو شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از طلا؛ تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی چین ظرف سال گذشته با رشد چشم‌گیری نسبت به سال پیش از آن روبرو شده است.

ارزش سرمایه گذاری های خارجی چین چقدر است؟

رویترز در این خصوص گزارش داد، ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی چین تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۴۹۸ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی کمتر از ۳۶۰ میلیارد دلار رسیده بود.

بر اساس این گزارش بیشترین سهم در سرمایه گذاری خارجی چین را هنگ کنگ داشته و شرکت های چینی سرمایه گذاری های هنگفتی را در این کشور انجام داده اند.

این گزارش افزود: ۳۰۴ میلیارد دلار از سرمایه گذاری های خارجی چین به صورت اوراق سهام است و ۱۹۴ میلیارد دلار دیگر نیز به صورت اوراق قرضه نگهداری می شود.

امارهای رسمی نشان می دهد که یک سوم کل سرمایه گذاری خارجی چین در هنگ کنگ انجام شده است و آمریکا با ۱۴۵ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. نکته جالب این گزارش اآن است که جزایر کایمن با ۳۸ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.