تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 10:05
کد خبر : 15148

دولت ۴۰۰ هزار مسکن می سازد

دولت ۴۰۰ هزار مسکن می سازد

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهر سازی گفت: ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در کشور با هدف کنترل قیمت ها از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی است. به گزارش ایرنا، « علی نبیان » عصر روز دوشنبه

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهر سازی گفت: ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در کشور با هدف کنترل قیمت ها از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایرنا، « علی نبیان » عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح آرمان اراک افزود: ساخت این مسکن ها در قالب «طرح اقدام ملی» در طول سال های ۹۸ و ۹۹ اجرایی می شود.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد از این مسکن ها در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته می شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: طرح اقدام ملی به ۲ صورت شامل تامین زمین توسط شهرستان ها و یا در زمین های سازمان ملی زمین و مسکن در استان ها اجرا می شود.

نبیان افزود: طرح آمان اراک از جمله طرح های مشارکتی به شمار می رود که زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه کاره در کشور وجود دارد که پیگیری تکمیل این طرح ها توسط استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری ها در حال انجام است.

نبیان افزود: تکمیل طرح های مسکن مهر اکنون به صورت ویژه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و شهرسازی و زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن و شهرهای جدید در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بهره برداری از طرح های مسکن مهر به صورت ماهانه در حال انجام بوده و اتمام طرح مسکن مهر به جزء طرح هایی که مشکل حقوقی دارند تا پایان سال جاری از برنامه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است.

نبیان خاطر نشان کرد: اجرای طرح های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اراک از طرح مسکن آرمان، کوی کوثر، اراضی دانشگاه سردشت و کوی گردو این شهرستان بازدید کرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.