تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 16:12
کد خبر : 34273

دستگیری سارق ارز دیجیتال در اردبیل

دستگیری سارق ارز دیجیتال در اردبیل
هموطنان نباید در خصوص ایجاد کیف پول دیجیتال و خرید و فروش ارز به افراد غریبه اعتماد کرده و اطلاعات حساس خود از جمله رمزهای ورود و عبارات بازیابی را در اختیار آن ها قرار دهند.

جیب نیوز- رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری سارق ۲٫۵ میلیارد ریالی ارز دیجیتال در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع عنوان کرد: طی مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام اینکه ارزهای دیجیتالی وی به ارزش تقریبی دو و نیم میلیارد ریال از کیف پول دیجیتال او به سرقت رفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.‍‍‍
وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد که وی قبل از ورود به این حوزه با فردی آشنا شده و در مورد نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال و ایجاد کیف پول از وی راهنمایی گرفته است که این اولین سرنخ برای افسران پلیس فتا بود.
قهرمان‌طالع اذعان کرد: کارآگاهان سایبری با انجام اقدامات فنی و پلیسی کشف کردند که همان شخص اقدام به سرقت ارز از کیف پول دیجیتال شاکی کرده و در ادامه ضمن هماهنگی با مقامات قضایی مضنون پرونده را به همراه تجهیزات رایانه‌ای در یک عملیات پلیسی دستگیر و او را به پلیس فتا انتقال دادند.
رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: هموطنان نباید در خصوص ایجاد کیف پول دیجیتال و خرید و فروش ارز به افراد غریبه اعتماد کرده و اطلاعات حساس خود از جمله رمزهای ورود و عبارات بازیابی را در اختیار آن ها قرار دهند.
این مقام انتظامی گفت: کاربران فضای مجازی در صورت داشتن هرگونه ابهام، سوال و یا گزارش در خصوص کلاهبرداری ارز دیجیتال می‌توانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.