تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1397 - 15:49
کد خبر : 6076

در بانک مرکزی چه خبر است؟ این افراد کیستند؟

در بانک مرکزی چه خبر است؟ این افراد کیستند؟

روزهای گذشته خبری بر روی سایت ها و کانال های خبری مبنی بر رفت و آمد کارشناسان اقتصادی و شکل گیرى کمیته اى با حضور شخص رئیس کل بانک مرکزی، وبا حضور چند ایرانی از دانشگاه های برتر دنیا و صندوق بین المللی پول، منتشر شد. پیگیری خبرنگار جیب نیوز  از جزئیات خبر نشان دهنده

روزهای گذشته خبری بر روی سایت ها و کانال های خبری مبنی بر رفت و آمد کارشناسان اقتصادی و شکل گیرى کمیته اى با حضور شخص رئیس کل بانک مرکزی، وبا حضور چند ایرانی از دانشگاه های برتر دنیا و صندوق بین المللی پول، منتشر شد.

پیگیری خبرنگار جیب نیوز  از جزئیات خبر نشان دهنده شکل گیری کمیته ای متشکل از آقایان اصغر شاهمرادی از کارشناسان اداره اروپا صندوق بین المللی پول، علی مدنی زاده از کارشناسان موسسه عالی پژوهش و مدیریت برنامه ریزی(نیاوران)، پویا جبل عاملی کارشناس اداره سازمان ها و معاملات بین المللی بانک مرکزی، رضا بوستانی کارشناس اداره بررسی و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی ،حمید قنبری مدیر اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزى و فرهاد خان میرزایى مشاور موسسه پژوهشى برنامه ریزى و مدیریت ، تیمور رحمانى عضو هیات علمى دانشگاه تهران است.

 

وظیفه این کمیته، نگارش و تدوین بسته های سیاسی بانک مرکزی در حوزه های ارزی، اعتباری و اقتصادی است، که با دستور رئیس کل ارائه اطلاعات و آمارهای درخواستی اعضاء باید در اختیار نامبردگان در تمامى حوزه هاى داخلى بانک و حوزه هاى ملى قرار گیرد.

حال سوال اینجاست که شکل گیری چنین کمیته ای که اکثریت اعضاء آن خارج از بدنه بانک مرکزی چه ضرورتی داشته؟ و عدم استفاده از کارشناسان خبره بانک مرکزی و خارج کردن مدیران از حوزه تصمیم سازی چه توجیحی دارد؟

نگاهی به این ترکیب افراد نشان می دهد که گویا وجه مشترک اعضاء این کمیته همکاری در روزنامه دنیای اقتصاد و پیوستگی به موسسه آموزش و پژوهش برنامه ریزى و مدیریت ( نیاوران ) می باشد، و دو نفر از اعضاء این کمیته از افراد موثر و مشاوران اصلی عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی که هم اکنون در بازداشت می باشد بوده اند و سیاست های ارزی یکسال گذشته و تاکید ایشان مبنی بر آزادسازی قیمت ها، محصول تفکر این افراد است.

حال ریاست کل بانک مرکزی باید پاسخگو باشد که استفاده از این افراد و اجازه دسترسی گسترده به کلیه اطلاعات و آمار محرمانه نظام پولی – بانکی کشور به نامبردگان در تمامی حوزه ها و تشکیل یک حلقه بسته خارج از دایره کارشناسان و مدیران بانک مرکزی بنا بر چه ملاحظه ای صورت پذیرفته؟ و آیا واقعا سیاست های دیکته شده از طرف ایشان در سالهای قبل خصوصا در حوزه ارزی و آزادسازی قیمت ها بدون نگاه حمایتی به دهک های پایین درآمدی کارآمد بوده؟ یا دوباره باید آزموده را آزمون نمود؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.