تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 11:28
کد خبر : 4952

درآمد یک میلیارد یورویی بنیاد مستضعفان از صادرات

درآمد یک میلیارد یورویی بنیاد مستضعفان از صادرات

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: صادرات بنیاد مستضعفان به بیش از ۷۵۰ میلیون یورو رسیده و با احتساب حوزه گردشگری، مجموع درآمد صادراتی آن نزدیک یک میلیارد یورو شده است. به گزارش ایرنا، «محمد سعیدی کیا» در حاشیه نشست رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در گفت و گو با

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: صادرات بنیاد مستضعفان به بیش از ۷۵۰ میلیون یورو رسیده و با احتساب حوزه گردشگری، مجموع درآمد صادراتی آن نزدیک یک میلیارد یورو شده است.

به گزارش ایرنا، «محمد سعیدی کیا» در حاشیه نشست رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۵۰ شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان به ۳۲ کشور جهان کالا صادر می کنند.

سعیدی کیا ادامه داد: رشد صادرات شرکت های تحت پوشش بنیاد به بازارهای بین المللی در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۴۳ درصد رشد داشت که این میزان در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ با بیش از ۴۸ درصد رشد روبرو شد.

سعیدی کیا اظهار داشت: شرکت های بنیاد در حوزه های مختلف اقتصادی در بخش کشاورزی، دامداری ، فولاد ، سیمان، صنایع غذایی و گردشگری ظرفیت های خوبی برای صادرات دارند و اکنون ۱۳ درصد سیمان کشور در کارخانه های بنیاد مستضعفان تولید می شود.

سعیدی کیا بیان کرد: یکی از شرکت های وابسته به بنیاد در حال تکمیل کارخانه روغن موتور در عمان است و در این کشور مشارکت خود را در بخش فولاد و سیمان کار خود را آغاز کردیم.

وی درباره فعالیت در بازار عراق نیز گفت: در این کشور، فعایت در بخش صنایع چوبی در دستور کار است ضمن آنکه مذاکره با قطری ها را نیز آغاز کرده ایم.

سعیدی کیا اظهار داشت: توسعه صادرات و مشارکت در افزایش سرمایه گذاری ها در کشورهای مختلف جهان مهمترین روش مقابله با تحریم ها و تحقق اقتصادی مقاومتی است و در شرایط اعمال تحریم ها، ما باید تلاش کنیم فضای مناسبی را برای صادرات و فعالیت های اقتصادی در برخی از کشورها فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: هرچند برخی کشورها از تحریم های آمریکا تبعیت می کنند اما بسیاری از کشورها برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران اعلام آمادگی کرده اند.

سعیدی کیا به مزیت های نشست رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: در این نشست مدیران بنیاد پرسش هایی را از شرایط اقتصادی محل ماموریت سفیران مطرح کردند ضمن آنکه سفرا نیز از ظرفیت های این شرکت ها آشنا شدند.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: رشد صادرات و توسعه بازارهای بین المللی در منطقه و کشورهای مختلف جهان مهمترین هدف شرکت های بنیاد در افزایش سهم صادراتی این مجموعه است.

به گزارش ایرنا، در نشست ۶۰ تن از رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان با که شامگاه هشتم مرداد برگزار شد، برنامه های میان مدت و بلندمدت بنیاد مستضعفان در حوزه های صادراتی مطرح و مقرر شد سفیران کشورمان با همکاری وزارت امورخارجه در نمایندگی خارج از کشور برای توسعه صادرات شرکت های ایرانی همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.