تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 15:17
کد خبر : 35603

ترمز بورس کشیده شد

ترمز بورس کشیده شد
بررسی وضعیت بازار بورس نشان می‌دهد که سرعت روند صعودی این بازار در هفته‌ای که گذشت کمی کاهش یافت و شاخص کل بورس روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت.

به گزارش جیب نیوزطبق آمار ارزش کل معاملات بورس در هفته جاری با ۳۱ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته از ۶۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال به ۴۲۴ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال رسید.

حجم کل معاملات این بازار هم روندی نزولی داشت به طوری که از ۶۹ هزار و ۷۶۴ میلیون سهم در هفته گذشته با ۲۹.۶ درصد کاهش به ۴۹ هزار و ۱۳۵ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

بازارهای یکپارچه قرمز

بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز هفته‌ای چراغ قرمز را پشت سر گذاشتند به طوری که ارزش معاملات بازار اول سهام از ۲۱۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۱۴۲ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال در هفته جاری کاهش یافت که کاهشی ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم معاملات این بازار نیز با ۲۹ درصد کاهش از ۲۶ هزار و ۱۴۲ میلیون سهم در هفته گذشته به ۱۸ هزار و ۶۷۴ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز کاهشی ۲۵ درصدی را تجربه کرد به طوری که از ۲۶۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۹۹ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

حجم معاملات این بازار نیز که در هفته گذشته ۳۸ هزار و ۴۳۸ میلیون سهم بود، در هفته جاری به ۲۶ هزار و ۶۸۹ میلیون سهم رسید که کاهشی ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ارزش معاملات در بازار بدهی با ۵۴ درصد کاهش از ۱۵ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۶۹۱۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

حجم معاملات نیز در این بازار نیز کاهشی ۵۰ درصدی را تجربه کرد و از ۱۵ میلیون برگه به ۷.۰۵ میلیون برگه رسید.

ارزش معاملات در بازار مشتقه از ۷۴۲ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۷۳ میلیارد ریال در هفته جاری رسید که کاهشی ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم معاملات این بازار نیز ۹۷ درصد کاهش یافت و از ۷۶ میلیون قرارداد به ۱.۹ میلیون قرارداد رسید.

همچنین ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله که هفته گذشته ۱۲۰ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال بود در هفته جاری به ۷۴ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال رسید که کاهشی ۳۷.۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم معاملات این بازار نیز با ۲۶.۰۹ درصد کاهش از ۵۰۹۲ میلیون یونیت تا ۳۷۶۴ میلیون یونیت کاهش یافت.

صعود کج‌دار و مریز شاخص‌ها

شاخص کل بورس نیز روزهای پرنوسانی را تجربه کرد به طوری که در هفته جاری نسبت به هفته گذشته تنها توانست ۰.۳۵ درصد رشد کند و با ۵۳۸۲ واحد افزایش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد در هفته جاری رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۲.۳۵ درصد افزایش ۱۰ هزار و ۷۲۳ واحد رشد کرد و از ۴۵۵ هزار و ۳۷۳ واحد در هفته گذشته به ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد در هفته جاری رسید.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.