تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 10:55
کد خبر : 15199
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تذکر ناجا به اصناف درباره ممنوعیت خرید و فروش «ارز دیجیتال تلگرام» +سند بسته هستند

تذکر ناجا به اصناف درباره ممنوعیت خرید و فروش «ارز دیجیتال تلگرام» +سند

تذکر ناجا به اصناف درباره ممنوعیت خرید و فروش «ارز دیجیتال تلگرام» +سند

معاون دادستان کل کشور، تلگرام را پایه‌ بسیاری از ناآرامی‌های کشور عنوان کرد و ارائه‌ ارز دیجیتال آن را زمینه‌ ساز خسارات اقتصادی دانسته است.

به گزارش صبحانه، اسفندماه سال گذشته بود که جواد جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از ارائه‌ نسخه‌ آزمایشی ارز دیجیتال تلگرام به نام گرام (Gram) خبر داد. به‌ گفته‌ وی، فعالان کانال‌های پرمخاطب تلگرامی را در دبی جمع کرده و مراسم‌ هایی را در تهران برگزار کرده ‌اند که این کار همچون هیزم زیر خاکستری است که غارت جدی را در پی خواهد داشت.

معاون دادستان کل کشور، تلگرام را پایه‌ بسیاری از ناآرامی‌های کشور عنوان کرد و ارائه‌ ارز دیجیتال آن را زمینه‌ ساز خسارات اقتصادی دانست و گفت که به محض اینکه این اتفاق بیفتد و افرادی که در تلگرام هستند و اطلاعی از رسانه‌ های عمومی ندارند، به این امید که پول ‌هایشان ۱۰ یا ۱۰۰ برابر شود، به سمت آن خواهند رفت و چه بسا از روستاها گرام بخرند و همان‌ گونه که تلگرام پایه‌ بسیاری از ناآرامی‌ های کشور بوده، در این زمینه نیز ناآرامی‌ هایی ایجاد خواهد کرد.

اما حالا بررسی های صبحانه نشان می دهد ۲ مقام مسئول ناجا در ۲ استان مهم کشور یعنی اصفهان و فارس با ارسال بخشنامه هایی برای اصناف و اتحادیه های استان مربوطه، متذکر شده اند هرگونه خرید و فروش ارز دیجیتال تلگرام با نام “گرام” ممنوع می باشد.

در این ابلاغیه که مربوط به اواخر فروردین ماه سالجاری است، از واحدهای صنفی تحت پوشش خواسته شده در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را اعلام و مسئولان مربوطه را مطلع کنند چراکه باعث بروز اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود.

در عین حال احتمال گرفتار شدن در دام فیشینگ نیز یکی از موارد خطرناک در معاملات ارزی در بستر فضای مجازی است چراکه در پی ترفند فروش ارز در بستر فضای مجازی، مجرمان سایبری با شگرد فیشینگ اطلاعات بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز خواهند کرد.

به گزارش صبحانه با توجه به اینکه این ابلاغیه نیروی انتظامی به اصناف ۲ استان مهم کشور در حوالی یک تاریخ مشخص انجام شده به نظر می رسد این بخشنامه ها، حالت سراسری داشته و به سایر استانها نیز ابلاغ شده که مستندات آن فعلا در دسترس نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.