تاریخ انتشار : شنبه 22 تیر 1398 - 13:12
کد خبر : 17099
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تخصیص ۱۳۳ میلیاردتومان کمک بلاعوض به سیل زدگان گلستانی بسته هستند

تخصیص ۱۳۳ میلیاردتومان کمک بلاعوض به سیل زدگان گلستانی

تخصیص ۱۳۳ میلیاردتومان کمک بلاعوض به سیل زدگان گلستانی

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از تخصیص ۴۶۲ میلیاردتومان تسهیلات کم‌بهره و ۱۳۳ میلیاردتومان وام بلاعوض به سیل‌زدگان گلستان خبر داد و گفت: تا نیمه مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان سال‌جاری واحدهای احداثی سیل‌زده استان به اتمام می‌رسد. به گزارش تسنیم، ولی‌الله زمانی‌نژاد با یادآوری این‌که در سیل اخیر۱۷۸۰۰ واحد مسکونی استان گلستان شامل

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از تخصیص ۴۶۲ میلیاردتومان تسهیلات کم‌بهره و ۱۳۳ میلیاردتومان وام بلاعوض به سیل‌زدگان گلستان خبر داد و گفت: تا نیمه مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان سال‌جاری واحدهای احداثی سیل‌زده استان به اتمام می‌رسد.

به گزارش تسنیم، ولی‌الله زمانی‌نژاد با یادآوری این‌که در سیل اخیر۱۷۸۰۰ واحد مسکونی استان گلستان شامل ۷۳۰۰ واحد احداثی و ۱۰۵۰۰ واحد تعمیراتی خسارت وارد شد‌،اظهار کرد: همه این آمار ثبت سامانه شده‌اند و برای ۱۷۰۰۰ متقاضی پرونده تشکیل شده است. از این تعداد تاکنون ۱۶۰۰۰ واحد به بانک معرفی شده‌اند، بدین معنا که کارهای صدور پروانه آنها انجام شده و پرونده آنها نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از ۱۶۰۰۰ پرونده معرفی شده به بانک، تاکنون ۸۴۰۰ واحد انعقاد قرارداد انجام گرفته و قسط اول را دریافت کرده‌اند که حدود ۱۹۴۴ واحد احداثی، ۴۲۸۷ واحد تعمیری و ۲۰۲۷واحد معیشتی است.

وی توضیح داد: تاکنون کار نزدیک به ۷۰۰۰واحد تعمیری شروع شده و نزدیک به ۳۰۰۰ واحد کار تعمیراتشان به اتمام رسیده است. بنا داریم تا پایان مردادماه کار تعمیر تمامی واحدهای خسارت‌دیده از سیل استان گلستان را به اتمام برسانیم. همچنین، نزدیک به ۲۵۰۰ واحد احداثی، پی‌کنی شده اند که از این تعداد ۹۸۰ واحد کار فوندانسیون، ۲۸۰واحد کار ستون و کار ۶۰واحد هم سقف و سایر در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با بیان این‌که بنا داریم تا ۱۵ مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان سال واحدهای احداثی را به اتمام برسانیم به تخصیص هشت تن سیمان رایگان برای واحدهای احداثی و یک تن سیمان رایگان برای واحدهای تعمیراتی از سوی بنیاد مستضعفان به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: میلگرد مورد نیاز به اندازه کافی تامین شده با حواله به متقاضیان تخصیص داده می شود.

زمانی‌نژاد دلیل کُندی کار اتمام بازسازی واحدهای شهری را مشارکت شهرداری برای صدور پروانه و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای نقشه و طراحی اعلام کرد و افزود: در جلساتی که در استان تشکیل داده ایم تاکید کرده ایم که روند باید سرعت یابد که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده است.

به گفته وی، تاکنون ۴۶۲ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۳۳ میلیاردتومان بلاعوض به استان گلستان برای بازسازی های واحدهای مسکونی سیل زده تخصیص یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.