تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 - 10:04
کد خبر : 5337

تحریم های جدید علیه ایران از صبح امروز وارد مرحله اجرایی شد

تحریم های جدید علیه ایران از صبح امروز وارد مرحله اجرایی شد

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ساعت هشت صبح امروز – سه‌شنبه- به وقت تهران وارد مرحله اجرایی شد. به گزارش ایلنا، دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ماه می گذشته توسط «دونالد ترامپ» امضا شده بود، از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح امروز به وقت تهران وارد مرحله اجرایی شده

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ساعت هشت صبح امروز – سه‌شنبه- به وقت تهران وارد مرحله اجرایی شد.

به گزارش ایلنا، دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ماه می گذشته توسط «دونالد ترامپ» امضا شده بود، از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح امروز به وقت تهران وارد مرحله اجرایی شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی دوشنبه شب گفته بود که واشنگتن با وضع تحریم‌های اولیه، در حال ساخت ائتلافی بین‌المللی برای مقابله با فعالیت‌های ایران است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: «ما در حال ساخت ائتلافی بین‌المللی برای مقابله با فعالیت‌های ایران هستیم. باید بگویم که دستور اجرایی رییس‌جمهوری برای وضع تحریم‌ها را با قاطعیت اجرا کرده و از سایر ابزار‌های مجاز هم برای فشار آوردن به ایران استفاده می‌کنیم. ما با کشور‌های دیگر برای رسیدن به این هدف همکاری می‌کنیم.»

این مقام آمریکایی در حالی از ساخت ائتلاف بین‌المللی علیه ایران سخن گفت که مصوبه اتحادیه اروپا در مورد قانون انسداد، باعث می‌شود تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاهش یابد.

مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد که ساعت ۲۴ دوشنبه به وقت آمریکا (هشت و ۳۰ دقیقه صبح سه‌شنبه به وقت تهران)، اولین بسته تحریم‌ها اجرا می‌شود که طبق آنها دستیابی ایران به دلار محدود شده،‌ تجارت طلا و سایر فلزات توسط این کشور دشوار می‌شود و مبادلات بین‌المللی با ریال ایران را نزدیک به غیرممکن کرده و ایران از خرید هواپیماهای مسافربری منع می‌شود.

«نیویورک تایمز» همچنین به نقل از این مقام ارشد واشنگتن که نامش فاش نشده است، اضافه کرد که پس از اجرای بسته اول تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا به دنبال متوقف کردن خرید نفت از این کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد آمریکا با این مساله به صورت موردی برخورد کرده و درخواست کشور‌های خریدار نفت ایران را برای معاف شدن از تحریم‌ها بررسی می‌کند اما در نهایت واشنگتن به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.