تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 9:52
کد خبر : 1888

ایران خواستار حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا شد

ایران خواستار حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا شد

وزیر نفت جمهوری اسلامی در نامه‌ای به ریاست اوپک، از این سازمان خواستار کمک به فروش نفت ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا شده است. صنایع پالایشگاهی رلاینس هند نیز تصمیم گرفته واردات نفت از ایران را تعلیق کند. در نامه‌ای که وزیر نفت ایران به ریاست اوپک نوشته است از “تحریم‌های غیرقانونی‌، یک‌جانبه و

وزیر نفت جمهوری اسلامی در نامه‌ای به ریاست اوپک، از این سازمان خواستار کمک به فروش نفت ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا شده است. صنایع پالایشگاهی رلاینس هند نیز تصمیم گرفته واردات نفت از ایران را تعلیق کند.

در نامه‌ای که وزیر نفت ایران به ریاست اوپک نوشته است از “تحریم‌های غیرقانونی‌، یک‌جانبه و فرامنطقه‌ای” آمریکا نام برده است.نامدار زنگنه در نامه‌ی خود به “ماده ۲ اساسنامه اوپک، که بر حفاظت از منافع کشورهای عضو به صورت فردی و جمعی تأکید دارد” استناد می‌کند. او بر اساس این ماده درخواست کرده این سازمان از جمهوری اسلامی حمایت کند.

این نامه به سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی ارسال شده که هم‌اکنون ریاست دوره‌ای اوپک را در سال ۲۰۱۸ برعهده دارد.بر اساس آخرین گزارش‌ها، صنایع رلاینس هند، مالک بزرگترین مجموعه پالایشگاهی جهان، مشغول برنامه‌ریزی برای تعلیق واردات نفت از ایران است.

ایالات متحده به شرکت‌ها و موسساتی که با ایران تجارت می‌کنند فرصت داده است، در یک دوره ۳ تا ۶ ماهه معاملات خود با ایران را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.