تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 9:47
کد خبر : 1465
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اوپک آماده جبران کاهش تولید نفت ایران بسته هستند

اوپک آماده جبران کاهش تولید نفت ایران

اوپک آماده جبران کاهش تولید نفت ایران

در پی نگرانی ها از کاهش عرضه نفت ایران و ونزوئلا و همچنین نگرانی آمریکا از افزایش قیمت نفت اوپک ممکن است تولید خود را افزایش دهد. به گزارش تسنیم؛ این منابع گفتند، پس از رسیدن قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هفته گذشته، اعضای اوپک در منطقه حاشیه خلیج فارس مذاکرات اولیه ای

در پی نگرانی ها از کاهش عرضه نفت ایران و ونزوئلا و همچنین نگرانی آمریکا از افزایش قیمت نفت اوپک ممکن است تولید خود را افزایش دهد.

به گزارش تسنیم؛ این منابع گفتند، پس از رسیدن قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هفته گذشته، اعضای اوپک در منطقه حاشیه خلیج فارس مذاکرات اولیه ای را در مورد زمان آغاز افزایش تولید نفت توسط این سازمان به منظور کاهش قیمت ها و همچنین میزان نفتی که هر عضو می تواند به تولید خود بیافزاید آغاز کرده اند.

اوپک و متحدانش از جمله روسیه با هدف کاهش میزان ذخایر جهانی نفت توافق کرده اند که طرح کاهش تولید نفت را تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه دهند، اما میزان ذخایر جهانی نفت اکنون به رقم مورد نظر اوپک نزدیک شده است.

یک منبع نفتی در حاشیه خلیج فارس گفت: «تمام گزینه ها روی میز است.»

وی افزود، تصمیم گیری در مورد افزایش تولید ممکن است در نشست بعدی اوپک در ماه ژوئن انجام گیرد، اما هنوز مشخص نیست که اوپک می خواهد به چه میزان کاهش تولید خود را تعدیل کند.

یک منبع دیگر هم گفت، اوپک و متحدانش ممکن است رکورد بالای پایبندی خود به توافق کاهش تولید را تعدیل کنند. میزان پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در ماه آوریل به ۱۶۶ درصد رسید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.