تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 9:59
کد خبر : 874
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی، ۵۰ هزار واحد است بسته هستند

امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی، ۵۰ هزار واحد است

امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی، ۵۰ هزار واحد است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مطابق مصوبه هیئت وزیران در سال جاری سهم حوزه مسکن اجتماعی ۵۰ هزار واحد است و شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن می‌شود. به گزارش ایسنا، جواد حق‌شناس در سفر به شهرکرد و دیدار با معاون عمرانی استاندار استان، اظهار کرد: سهم

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مطابق مصوبه هیئت وزیران در سال جاری سهم حوزه مسکن اجتماعی ۵۰ هزار واحد است و شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد حق‌شناس در سفر به شهرکرد و دیدار با معاون عمرانی استاندار استان، اظهار کرد: سهم شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حوزه مسکن مهر ۳۵۰ هزار واحد بوده و سهم این شهرها در چهارمحال و بختیاری نیز نزدیک به ۸ هزار و ۶۰۰ واحد است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث مسکن‌ مهر در کشور تمام شده است، افزود: از مسکن مهر تنها هشت هزار تعاونی باقی مانده که در حال پیگیری برای تکمیل آنان هستیم.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه لازم است ادرات راه و شهرسازی در واگذاری زمین همکاری لازم را داشته باشد، تصریح کرد: پرداخت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی از منابع بنیاد تسهیلات به روستاییان در صورتی محقق می‌شود که زمین به صورت اجاره‌ با قیمت قابل قبول به متقاضی واگذار شده و با نظارت بنیاد مسکن ساخته شود.

وی از ایجاد یک سایت بزرگ به منظور ایجاد مسکن برای تمام اقشار خبر داد و گفت: در همین راستا پروژه‌هایی به مساحت ۶۰ هکتار در استان مرکزی و ۴۰ هکتار در استان فارس در حال انجام است.

حق‌شناس اضافه کرد: اگر حمایت لازم از سوی متولیان امر انجام شود امکان اجرای این قبیل پروژه‌ها در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این امر با تامین منابع از خارج از استان ممکن می‌شود.

وی در خصوص مسکن اجتماعی بیان کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران در سال جاری سهم حوزه مسکن اجتماعی ۵۰ هزار واحد است و شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن می‌شود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: امید است با کمک دولت تدبیر و امید این امر محقق شود و در صورت حصول این مهم، آمادگی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برای خدمت رسانی در این زمینه به چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی در خصوص بافت‌های فرسوده بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در کلان شهرها زمین را به شهرداری و در سایر شهرها به راه وشهرسازی واگذار و در اختیار آن‌ها قرار دهند تا پروژه‌هایی توسط انبوه‌سازان ساخته شود.

حق‌شناس گفت: این پروژه‌ها به افرادی که در داخل بافت فرسوده هستند عرضه می‌شود و افراد واحدهای مسکونی را دریافت و مجدد بافت‌های فرسوده نوسازی می‌شوند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.