تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1400 - 21:32
کد خبر : 32646

افزایش ۲۰ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی

افزایش ۲۰ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی
نتایج مرکز آمار نشان می دهد که شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ١۴٠٠ به عدد ۱۰۷۶.۵ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۹۰۲.۰)، حدود ۱۹.۴ درصد افزایش داشته است.

جیب نیوز- به نقل از مرکز آمار ایران، طبق گزارش این سازمان شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ١۴٠٠ به عدد ۱۰۷۶.۵ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٩٠٢.٠)، ١٩.۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه کل گروه‌های اجرایی

همچنین تورم نقطه به نقطه بهار ١۴٠٠ معادل ١٠٠.٧ درصد بوده است که در مقایسه با فصل قبل (٩٧.٢ درصد) ٣.۵ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل می‌باشد. در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه سنگ با ١۴٣.٧ درصد، بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی خدمات با ۴۲.۴ درصد بوده است.

افزایش تورم سالانه کل گروه‌های اجرایی

طبق این گزارش تورم سالانه بهار سال ١۴٠٠، معادل ۹۳.۵ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۷۶.۴ درصد) ١٧.١ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر نسبت به همین اطلاع در سال قبل می‌باشد. در بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه اجرایی آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده با ۱۳۴.۲ درصد افزایش و کمترین تورم با ٣٩.٢ درصد افزایش، متعلق به گروه خدمات بوده است.

افزایش تورم فصلی کل گروه‌های اجرایی

همچنین آمارها بیانگر این است که تورم فصلی بهار سال ١۴٠٠، معادل ١٩.۴ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۶.۱ درصد) ١٣.٣ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم فصلی، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت در فصل قبل می‌باشد. در این فصل، در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی خدمات با ٢٧.٧ درصد افزایش و کمترین تورم فصلی نیز مربوط به گروه اجرایی ایزوگام و قیرگونی آسفالت با ١.١ درصد افزایش بوده است.

برای مطالعه جزئیات بیشتر (اینجا) مراجعه کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.