تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 فروردین 1398 - 14:43
کد خبر : 13903
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش سه برابری مستمری مددجویان سیل‌زده بسته هستند

افزایش سه برابری مستمری مددجویان سیل‌زده

افزایش سه برابری مستمری مددجویان سیل‌زده

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۶۰ هزار واحد مسکونی مددجویان در استان‌های سیل‌زده دچار خسارت شده است، گفت: مستمری فروردین ماه مددجویان دراستان‌های سیل‌زده به میزان سه برابر افزایش می یابد. به گزارش جیب نیوز به نقل از مشرق، سید پرویز فتاح با هموطنان سیل‌زده در سراسر کشور ابراز همدردی کرد و گفت: بر

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۶۰ هزار واحد مسکونی مددجویان در استان‌های سیل‌زده دچار خسارت شده است، گفت: مستمری فروردین ماه مددجویان دراستان‌های سیل‌زده به میزان سه برابر افزایش می یابد.

به گزارش جیب نیوز به نقل از مشرق، سید پرویز فتاح با هموطنان سیل‌زده در سراسر کشور ابراز همدردی کرد و گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده، تاکنون ۶۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در سیل اخیر در سراسر کشور دچار خسارت یا تخریب کامل شده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در سیل استان‌های شمالی شش هزار واحد مسکونی مددجویان امداد آسیب دید که کار بازسازی و تعمیر این منازل از هفته آینده و پس از فروکش کردن سیلاب آغاز می‌شود. همچنین در شهرستان معمولان و پلدختر به دلیل وسعت سیلاب تمامی مددجویان امداد درگیر سیل و خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه کمک‌های امداد در مرحله اول تمامی آسیب‌دیدگان از سیل را شامل می‌شود، تاکید کرد: بر اساس قانون، کمیته امداد مجاز است ۳۰ درصد کمک‌های مردمی را به افراد خارج از حمایت امداد اختصاص دهد و به همین منظور، در گام نخست برای اسکان موقت و تأمین اقلام ضروری زندگی به همه مردم سیل‌زده خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: تبصره ۱۴ قانون بودجه کشور این اجازه را داده است که افراد جدید نیازمند تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرند و در همین راستا سهمیه استان‌های سیل‌زده شمالی برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های جدید اعلام شده است و برای استان‌های سیل‌زده جنوب غرب و غرب کشور پس از بررسی‌های اولیه، سهمیه جدید تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

فتاح اضافه کرد: پس از رفع بحران و کاهش سیلاب، کمیته امداد به سرعت بازسازی منازل آسیب دیده را آغاز و لوازم زندگی مددجویان را تأمین خواهد کرد.

وی با اشاره به پوشش بیمه منازل مددجویان امداد گفت: سه سال متوالی است که منازل و لوازم زندگی مددجویان تحت پوشش بیمه حوادث از جمله سیل قرار گرفته است به طوری که یک میلیون و پانصد هزار خانواده مددجو از این بیمه برخوردار هستند و از ظرفیت بیمه برای بازسازی منازل و تأمین لوازم زندگی مددجویان استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد با تشکر از مردم نیکوکار ایران برای کمک به مردم سیل‌زده اظهار کرد: تا دو روز قبل که سیل بیشتر در استان‌های شمالی آسیب وارد کرده بود، پویش «رفیق گلستان باشیم» توانست کمک‌های مردمی بسیار خوبی را جمع‌آوری کند و در این مدت ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۱۵ میلیارد تومان کالا جمع‌آوری شد که دو میلیارد تومان آن در روزهای نخست به منطقه ارسال شد و بقیه مبالغ در حال انتقال به مناطق سیل‌زده استان گلستان است. همچنین مستمری مددجویان در این مناطق برای فروردین ماه سه برابر افزایش خواهد یافت.

فتاح خاطرنشان کرد: از ۴۸ ساعت گذشته که سیلاب در بخش‌های وسیعی از کشور به ویژه در غرب و جنوب غرب کشور خسارت‌های زیادی وارد کرد، سمت و سوی کمک‌ها به تمام مناطق درگیر سیل معطوف شد و کمک‌های مردمی شدت گرفته است، لذا پویش جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق سیل زده سراسر کشور است.

وی تاکید کرد: کمیته امداد بر اساس شرع و عرف نیت‌های مردم نیکوکار را با دقت اجرا می‌کند و کمک‌ها در همان مناطقی که مقصود و نیت مردم بوده هزینه خواهد شد و مجاز نیستیم کمک‌ها را جابجا کنیم.

فتاح با تاکید بر نقش افراد شناخته شده جامعه برای یاری در جذب کمک‌های مردمی، گفت: کمیته امداد و هلال احمر مجاز به دریافت کمک‌های مردمی و اعلام شماره حساب در رسانه ملی هستند اما در شبکه‌های اجتماعی که محدودیتی وجود ندارد باید بر نحوه جمع‌آوری کمک‌ها و هزینه کرد آن نظارت انجام شود. ما موافق حضور و همکاری افراد چهره و شناخته شده برای جلب کمک‌های مردمی هستیم تا اعتبار و آبروی خود را به میدان بیاورند و هرکس هر کمکی می‌تواند انجام دهد باید به یاری مردم آسیب دیده بشتابد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ضرورت بازسازی منازل آسیب‌دیده در سیل اخیر اضافه کرد: دولت وام و کمک بلاعوض برای مردم سیل‌زده در نظر گرفته است اما ساخت منازل با این ارقام تمام نمی‌شود و نقش کمک‌های مردمی برای ساخت و تعمیر منازل هموطنان سیل زده بی‌بدیل است.

وی از تدابیر کمیته امداد برای بازآفرینی کسب و کارهای آسیب دیده مددجویان در سیل اخیر خبر داد و افزود: تاکنون حدود ۳۵۰۰ مورد از کسب و کار و اشتغال مددجویان در سیلاب دچار خسارت شده است که این خسارات به طور کامل جبران خواهد شد و اشتغال مددجویان بهتر از قبل بازآفرینی می‌شود. همچنین وام‌های اشتغال قبلی با هماهنگی شبکه بانکی استمهال شده و وام‌های قرض‌الحسنه جدید از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان قابل پرداخت است.

فتاح با بیان اینکه تمامی مددجویان امداد از بیمه سلامت و بیمه امداد برخوردار هستند، گفت: علاوه بر این، همه افراد تحت پوشش کمیته امداد از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار هستند و تمامی هزینه درمان مددجویان حادثه دیده در سیل اخیر و فرانشیز پرداختی آنها هم تأمین خواهد شد. همچنین این نهاد با داشتن مرکز مشاوره و خدمات مددکاری دارای مددکاران متخصص در حوزه‌های اجتماعی بوده و برای التیام روحی و روانی مددجویان آسیب‌دیده تلاش می‌کند.

رئیس کمیته امداد از پرداخت وام پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه به تمامی افراد آسیب‌دیده از سیل اخیر خبر داد و گفت: این وام از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با ضمانت آسان به نیازمندان پرداخت می‌شود. به همین منظور تاکنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان لرستان و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان خوزستان تصویب شده است و در دیگر استان‌های سیل‌زده از پنج تا ۱۰ میلیارد تومان برای اختصاص وام به نیازمندان پیش‌بینی شده است.

وی با تشریح روش‌های دریافت کمک‌های مردمی از سوی کمیته امداد، گفت: مردم نیکوکار ایران می‌توانند با شماره‌گیری کد #۹۹*۸۸۷۷* یا از طریق واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ و یا شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی ایران با شماره سیبای ۰۱۰۳۳۳۳۳۳۳۰۰۰ در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.