تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 - 13:31
کد خبر : 15324

اعطا ۵۰۰۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت و بلاعوض به سیل زدگان

اعطا ۵۰۰۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت و بلاعوض به سیل زدگان

رئیس بنیاد مسکن از تامین اعتبار و پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت و بلاعوض برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش تسنیم، علیرضا تابش در آیین امضای تفاهمنامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: در مناطق سیل‌زده کشور برای ۷۰ هزار واحد آسیب‌دیده شامل ۳۱ هزار واحد احداثی شهری و روستایی، ۳۹ هزار واحد تعمیری و ۴۲ هزار واحد معیشتی ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است، ضمن این‌که متناسب همین رقم بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که وام روستایی ۴۰ میلیون و شهری ۵۰ میلیون تومان است، افزود: وام تعمیر شهر و روستایی ۱۵ میلیون تومان و وام معیشتی ۱۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: هزینه اسکان موقت برای واحدهای احداثی در شهرها ۱۲ میلیون و در روستا ۶ میلیون تومان است که اعتبارات آن تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به این که ارقام تکمیل و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده تمام نمی‌شود از این رو دست کمک به سوی نهادی حمایتی دراز کرده ایم، گفت: بنیاد مستضعفان برای تحویل ۸ تن سیمان رایگان در احداث واحدهای مسکونی شهر و روستا و در تعمیری یک تن سیمان را برای هر واحد به صورت رایگان تامین کرده است.

تابش با اعلام اینکه حدود ۲۰ هزار واحد از واحدهای آسیب‌دیده نیازمند منابع مالی نیازمند است، افزود: بر اساس تفاهمنامه امروز ستاد اجرایی فرمان امام در مرحله اول ۳۰ میلیارد تومان پرداخت می کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.