تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397 - 10:25
کد خبر : 6231

اطلاعات مشترکان اپراتور تی‌موبایل در آمریکا هک شد

اطلاعات مشترکان اپراتور تی‌موبایل در آمریکا هک شد

برآورد می‌شود اطلاعات شخصی بیش از ۲ میلیون نفر از مشترکان اپراتور تی‌موبایل در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر یک حمله سایبری به سرورهای این شرکت مخابراتی افشا شده باشد. به گزارش  ایسنا، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات

برآورد می‌شود اطلاعات شخصی بیش از ۲ میلیون نفر از مشترکان اپراتور تی‌موبایل در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر یک حمله سایبری به سرورهای این شرکت مخابراتی افشا شده باشد.

به گزارش  ایسنا، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی در سراسر جهان هدف این‌گونه حملات قرار گرفته‌ و آسیب‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

شرکت تی موبایل یک اپراتور بزرگ آلمانی و چندملیتی است که در کشورهای مختلفی از جهان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شود.

حالا یکی از بزرگترین اپراتورهای مهم و فعال در جهان به نام تی‌موبایل (T-Mobile ) که فعالیت‌های گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا دارد، به تازگی اعلام کرده است اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری بیش از ۲ میلیون نفر از مشترکانش تحت تاثیر حملات سایبری و نفوذ هکرها به سرورهایش در ایالات متحده افشا شده است.

بر اساس گزارش‌ها، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند این اطلاعات شخصی افشا شده شامل نام مشترکان، کد پستی و آدرس محل سکونت آن‌ها، شماره تماس، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) و اطلاعات مربوط به حساب کاربری مشترکان تی‌موبایل بوده که هم اکنون در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است.

البته در این حمله سایبری هکرها به اطلاعات مالی و بانکی افراد نظیر کارت‌های اعتباری، گذرواژه امور بانکی و غیره دسترسی پیدا نکرده‌اند و تنها برخی از اطلاعات شخصی آن‌ها به سرقت رفته است.

بر اساس بیانیه‌ای که این شرکت مخابراتی منتشر کرده، این حمله سایبری که شش روز پیش در تاریخ ۲۰ ماه اوت سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رخ داده است، توسط تیمی از متخصصان زبده و فعال در حوزه امنیت سایبری به سرعت شناسایی شد و آن‌ها در اقدامی بلافاصله تمامی دسترسی‌های دیگر به اطلاعات شخصی و مالی مشترکانشان را قطع کردند تا هکرها نتوانند از آنها سوءاستفاده‌های مالی و بانکی کرده و دردسرهای بزرگتری را برای کاربران تی موبایل در آمریکا ایجاد کنند. البته این در حالیست که پیش‌تر هم گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپراتور بزرگ تی‌موبایل در حوزه افزایش امنیت سایبری سهل‌انگاری و کم کاری کرده است، متهم شده بود.

در سال‌های اخیر که حملات سایبری به شدت رشد کرده است، موسسه‌های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان هشدار داده‌اند که سال ۲۰۱۸، سال حملات سایبری و بدافزاری به سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در جهان خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی نیز به اوج خود رسیده و حالا خبر اینکه قرار است در سال‌های آتی اوضاع از این که هست هم نابسامان‌تر شود، بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شد، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

سال گذشته میلادی، باج‌افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.