تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 14:59
کد خبر : 35593

آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد

آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد
دولت بایدن قصد دارد در قبال شرکتهای صنایع گوشتی که می گوید باعث شوک قیمت در بحش عرضه به مصرف کننده می شوند، موضع سخت گیرانه ای اختیار کند.

به گزارش جیب نیوز–  چهار شرکت کنترل عمده بازار گوشت آمریکا را در دست دارند و دستیاران ارشد بایدن این شرکتها را مقصر افزایش قیمت مواد غذایی می دانند.

دستیاران بایدن در یک پست وبلاگ اعلام کردند دولت آمریکا در راستای ابتکارهایی، ۱.۴ میلیارد دلار کمک کرونایی به تولیدکنندگان کوچک و کارکنان صنایع گوشتی اختصاص خواهد داد. آنها قول دادند برای مقابله با قیمت گذاری غیرقانونی اقدام کنند.

طبق آخرین آمار موجود وزارت کشاورزی آمریکا، چهار شرکت حدود ۸۵ درصد از دام تولید آمریکا را کشتار می کنند که تبدیل به استیک، گوشت گاو و سایر قطعات گوشت برای مصرف کنندگان در سال ۲۰۱۸ شده است.

این چهار شرکت شامل شرکت بازرگانی کالای جهانی کارگیل، تایسون فودز که تولیدکننده گوشت مرغ و بزرگترین شرکت گوشتی آمریکا از نظر میزان فروش است، شرکت جی بی اس برزیل که بزرگترین شرکت صنایع گوشتی جهان است و شرکت نشنال بیف پکینگ که توسط شرکت تولیدکننده گوشت گاو برزیلی مارفریگ گلوبال فودز کنترل می شود، هستند. ارزش سهام این چهار شرکت در پی انتشار این خبر در معاملات بورس کاهش پیدا کرد.

کاخ سفید اعلام کرد افزایش قیمت گوشت گاو، خوک و مرغ عامل نیمی از قیمتهای بالاتری بوده که شهروندان آمریکایی از دسامبر برای غذایی که در خانه می خورند، پرداخت کرده اند. دولت شاهد آن بوده که این شرکتها پس از اقدامات محرک مالی که تقاضا را برای محصولاتشان تقویت کرده است، عمده سود را به جیب زده اند.

بهارات رامامورتی، معاون مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در مصاحبه ای گفت: ما به حفظ این بازار کمک کردیم و عصبانی کننده است که می بینیم کسب و کارشان را بهبود بخشیده و قیمتها را افزایش می دهند. این سودجویی کرونایی رفتاری است که دولت نگران کننده می داند.

افزایش تورم، تهدید جدی برای تلاشهای دولت بایدن برای مهار پاندمی کووید ۱۹ و مهندسی احیای اقتصادی از رکود ناشی از آن است که اولویت اصلی دولت وی به شمار می رود. دولت بایدن با مضاعف کردن تلاشها برای مقابله با رفتارهای ضد رقابتی و ضد انحصارطلبی که می تواند باعث افزایش قیمتها شود، به این مسائل واکنش نشان داده است. نشست شورای جدید رقابت کاخ سفید که از سوی بایدن تشکیل شده، روز جمعه برگزار خواهد شد.

وزارت کشاورزی و وزارت دادگستری آمریکا سرگرم انجام تحقیقاتی درباره تبانی قیمت در صنعت گوشت مرغ هستند.

بر اساس گزارش رویترز، قانونگذاران آمریکایی در پی نگرانیها نسبت به افزایش رفتار ضد رقابتی پس از پاندمی و یک حمله سایبری، خواستار نظارت بیشتر بر صنعت گوشت گاو هستند. دولت آمریکا با قانون تحت حمایت نمایندگان هر دو حزب که می تواند به مذاکرات بیشتر درباره قیمت در بازار گوشت کمک کند، تشویق شده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.