تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مرداد 1398 - 14:42
کد خبر : 17818

آغاز پرداخت وام جدید مسکن مهر/ ۵۰هزار پردیسی مشمول وام ۵۰ میلیونی

آغاز پرداخت وام جدید مسکن مهر/ ۵۰هزار پردیسی مشمول وام ۵۰ میلیونی

به گزارش مهر، پس از آنکه شامگاه ۱۸ تیر ماه، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر موافقت کرد، بانک عامل مسکن مهر دو روز پس از آن اعلام کرد این افزایش سقف تسهیلات برای برخی شهرها ۱۰ میلیون و برای برخی دیگر

به گزارش مهر، پس از آنکه شامگاه ۱۸ تیر ماه، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر موافقت کرد، بانک عامل مسکن مهر دو روز پس از آن اعلام کرد این افزایش سقف تسهیلات برای برخی شهرها ۱۰ میلیون و برای برخی دیگر از شهرها ۵ میلیون تومان است.

این در حالی است که تا پیش از این مصوبه، مسکن مهر برای همه متقاضیان در همه شهرها از از ۳۵ به ۴۰ میلیون تومان در سال ۹۵ افزایش یافته بود؛ اما با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، در برخی از شهرها به متقاضیان مسکن مهر که پیشرفت فیزیکی واحدهای آنها بالای ۷۰ درصد است، ۴۵ و به برخی دیگر ۵۰ میلیون تومان (کل تسهیلات مسکن مهر آنها از ابتدا تا کنون) وام داده می شود.

بر اساس اعلام بانک مذکور، تا کنون به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر از طریق بانک عامل بخش مسکن تسهیلات ساخت داده شده که ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل شده است.

مدیرعامل بانک مسکن: تخصیص ۱۲۵۰ میلیارد تومان از محل اقساط برگشتی برای مسکن مهر

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن نیز در همین خصوص هفته گذشته به خبرنگار مهر گفت: افزایش سقف این تسهیلات برای ۲۰۰ هزار واحد به این بانک ابلاغ شده که بیش از ۴۰ هزار واحد آن، به شهر جدید پردیس اختصاص دارد و این واحدها مشمول افزایش ۱۰ میلیونی سقف این تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان خواهند شد.

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن درباره محل تأمین اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر تصریح کرد: در این راستا ۱۲۵۰ میلیارد تومان از محل اقساط برگشتی مسکن مهر در نظر گرفته‌ایم.

معاون وزیر راه: نیمی از سقف جدید وام مسکن مهر در شهرهای جدید

همچنین حبیب‌الله طاهرخانی یک مرداد در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس‌جمهور از پروژه قطار برقی گلشهر ـ هشتگرد ‌در پاسخ به این پرسش که آیا لیست واحدهای مسکن مهر که قرار است مشمول افزایش سقف تسهیلات جدید مسکن مهر قرار بگیرند احصا شده است یا خیر؟ گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده و در حال تهیه لیست پروژه‌هایی که مشمول این افزایش سقف خواهند شد هستیم؛ ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خواهند شد که سهم شهرهای جدید از این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۰۰ هزار واحد است.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن: آغاز پرداخت تسهیلات جدید در شعب/ ۲۰۲ هزار و ۷۶۶ واحد مسکن مهر مشمول سقف جدید وام

نادر قاسمی عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره سقف جدید تسهیلات مسکن مهر اظهار داشت: قرار است ۲۰۲ هزار از واحد از واحدهای باقی مانده مسکن مهر که ۴۹ هزار و ۸۰۰ واحد آن در پردیس و حدود ۴۸ هزار واحد در پرند و هشتگرد قرار دارد، مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن قرار گیرد. بیش از ۱۰۴ هزار واحد نیز به سایر شهرهای کشور اختصاص دارد.

وی ادامه داد: برای پردیس این افزایش سقف تسهیلات از ۴۰ به ۵۰ و برای سایر شهرهای جدید و دیگر شهرها از ۴۰ به ۴۵ میلیون تومان اعمال می شود.

عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن یادآور شد: اقدامات این افزایش سقف وام انجام شده و آخرین جلسه آن نیز با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر شنبه هفته گذشته برگزار شد و نحوه اطلاع رسانی آن به مشمولان بررسی شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، ۲۰۲ هزار و ۷۶۶ واحد مشمول افزایش سقف هستند اما مشروط بر اینکه از سقف کلی خط اعتباری مسکن مهر که ۵۵ هزار میلیارد تومان است، عبور نکند. افزایش سقف فردی اتفاق افتاده اما افزایش سقف کلی و پولی اتفاق نیفتاده است.

قاسمی تصریح کرد: از این رو مقرر شد تا کلیه پروژه هایی که میزان پیشرفت فیزیکی آنها بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است مورد هدف قرار گیرد. به این دلیل این میزان پیشرفت انتخاب شده که با تزریق این پول، پروژه به فروش اقساطی برسد و سریعتر بتوانیم واحدها را به مردم واگذار کنیم.

وی تأکید کرد: تا پایان امسال به ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر می توانیم سقف جدید تسهیلات مسکن مهر را فروش اقساطی کنیم. تخصیص تسهیلات به واحدهای مشمول نیز بر اساس نظر کارشناسی مدیران شرکت های عمران شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه هاست.

این مقام مسئول گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر، هفته گذشته به شعب بانک عامل بخش مسکن ابلاغ شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.