تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 - 12:13
کد خبر : 18028

آخرین قیمت جهانی طلا (۹۸/۰۵/۲۲)

آخرین قیمت جهانی طلا (۹۸/۰۵/۲۲)

قیمت هر اونس طلا امروز پس از رسیدن به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۳ یعنی ۱۵۱۸ دلار و ۳ سنت، اندکی تعدیل شد و با رشد ۰.۳ درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۵۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

در حالی که نگرانی‌ها از اعتراضات هنگ کنگ و افت شدید ارزش پول ملی آرژانتین ترس از افت اقتصاد جهانی را بیشتر کرده و موجب شده تا سرمایه‌گذاران از بازارهای پرریسک به بازارهای امن تر کوچ کنند، نرخ طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۶ سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز پس از رسیدن به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۳ یعنی ۱۵۱۸ دلار و ۳ سنت، اندکی تعدیل شد و با رشد ۰.۳ درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۵۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید. نرخ طلا در بازار امریکا نیز امروز با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۵۲۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازار ارز در موسسه دیلی اف ایکس گفت: «تمایل سرمایه‌گذاران به ریسک‌پذیری کاملا کاهش یافته است. بحران در آرژانتین و وخیم تر شدن اوضاع هنگ کنگ عواملی هستند که به کند تر شدن رشد اقتصاد جهانی کمک می‌کنند.»

وی افزود: «بانک‌های مرکزی جهان کار زیادی نمی‌توانند انجام دهند زیرا نرخ بهره آنها هم اکنون در نزدیکی پایین‌ترین رقم‌ها قرار دارد. سیاستگذاران پولی ابزارهای چندانی برای مقابله با کند شدن رشد اقتصاد جهانی در اختیار ندارد.»

روز گذشته معترضان فرودگاه هنگ کنگ، پرترددترین فرودگاه باری جهان را به تعطیلی کشاندند. اعتراضات که بیش از دو ماه پیش و به بهانه مخالفت با لایحه استرداد مجرمان از هنگ کنگ به چین آغاز شده، اکنون به درخواست‌های گسترده تر برای برقراری دموکراسی در این منطقه خودمختار تبدیل شده است.

در قسمت دیگری از جهان، نگرانی‌ها ازتبعات شکست مائوریسیو ماکری در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین و احتمال اتخاذ سیاست‌های مداخله گرانه از سوی این کشور موجب شده تا بازارهای مالی این کشور شاهد افت شدید شاخص‌ها باشند.

این خبرهای نگران‌کننده در کنار نگرانی‌ها از ادامه جنگ تجاری میان امریکا و چین موجب شده تا سرمایه‌گذاران از بازارهای بورس به سمت بازارهای امنی نظیر بازار طلا کوچ کنند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.