تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 - 15:57
کد خبر : 17856

۲ راهکار وزارت نیرو برای تامین برق مراکز استخراج بیت‌کوین

۲ راهکار وزارت نیرو برای تامین برق مراکز استخراج بیت‌کوین

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز استخراج بیت کوین می‌توانند برق مورد نیاز خود را به قیمت ریالی برق صادراتی از شبکه سراسری تحویل گرفته و یا اینکه برق مورد نیاز خود را طریق احداث نیروگاه‌های جدید تامین کنند.

به گزارش تسنیم، “مصطفی رجبی‌مشهدی” سخنگوی صنعت برق با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه استخراج بیت‌کوین از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: بر این اساس مقرر شده است تا مراکز استخراج رمزارزها با رسمیت یافتن این کسب و کار و اخذ مجوز از وزارت صمت بتوانند فعالیت خود را شروع کنند.

وی با اشاره به دو راهکار پیشنهادی وزارت نیرو برای تامین برق مراکز استخراج بیت‌کوین، عنوان کرد: این مراکز می‌توانند برق مورد نیاز خود را به قیمت ریالی برق صادراتی از شبکه سراسری تحویل گرفته و خریداری کنند که مقررات آن در حال تدوین است تا قیمت صادراتی در ساعت‌های مختلف اوج بار و غیر اوج‌ بار محاسبه و تعیین شود.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه مقررات در این بخش به زودی ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: همچنین مراکز استخراج رمزارزها می‌توانند برق مورد نیاز خود را طریق احداث نیروگاه‌های جدید تامین کنند. در این شرایط بایستی این مراکز مجوز احداث نیروگاه را اخذ کرده و نرخ سوخت گاز نیز برای این دسته از متقاضیان برابر با ۰.۷ درصد قیمت گاز صادراتی خواهد بود.

رجبی‌مشهدی با اشاره به اینکه با استفاده کنندگان غیرمجاز از انشعاب‌های موجود برق برخورد قانونی خواهد شد، تصریح کرد: انتظار داریم تمامی کسانی که در این کسب و کار مشغول به فعالیت هستند، هر چه زودتر برای دریافت مجوز اتصال به شبکه، به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مراکز استخراج رمزارزها در ساعات پیک مصرف که زمان بحرانی تامین برق در کشور است نمی‌توانند از شبکه سراسری برق استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس نصب کنتورهای هوشمند برای این مراکز در برنامه قرار گرفته و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه به مراکز تولید بیت‌کوین صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.