تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 10:29
کد خبر : 1836

کاهش نرخ یورو به ۴۸ هزار ریال

کاهش نرخ یورو به ۴۸ هزار ریال

نرخ برابری هر یورو امروز (چهارشنبه) در ادامه روند کاهشی خود با ۴۰۴ ریال افت قیمت نسبت به دیروز به ۴۸ هزار و ۵۹۹ ریال رسید.به گزارش ایرنا، تقویت شاخص دلار در بازارهای جهانی سبب شده تا ارزهای جهانروای دیگر از جمله یورو تحت تاثیر آن عقبگرد داشته باشند. «شاخص دلار» تغییرات نرخ برابری دلار

نرخ برابری هر یورو امروز (چهارشنبه) در ادامه روند کاهشی خود با ۴۰۴ ریال افت قیمت نسبت به دیروز به ۴۸ هزار و ۵۹۹ ریال رسید.به گزارش ایرنا، تقویت شاخص دلار در بازارهای جهانی سبب شده تا ارزهای جهانروای دیگر از جمله یورو تحت تاثیر آن عقبگرد داشته باشند.
«شاخص دلار» تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد که تغییر در آن نه تنها ارزش برابری ارزهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه بر بازارهایی چون طلا و نفت نیز اثرگذار است زیرا به طور سنتی قیمت طلا و شاخص دلار در جهت عکس یکدیگر عمل می کنند.
تقویت شاخص دلار دلایل متعدد سیاسی و اقتصادی دارد که از جمله می توان به تقویت نرخ بهره در آمریکا اشاره کرد زیرا خرید اوراق قرضه این کشور را برای سرمایه گذاران مقرون به صرفه می کند.
شاخص دلار دیروز در بازارهای جهانی در سطح ۹۴.۳۷۶ ایستاد و به همین سبب نرخ هر دلار آمریکا در برابر ریال ایران آنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده، امروز با هشت ریال افزایش به ۴۲ هزار و ۱۴۳ ریال رسیده است.
در این نرخ گذاری هر پوند انگلیس نیز ۲۷۹ ریال از ارزش خود را از دست داد و ۵۵ هزار و ۸۵۰ ریال تعیین قیمت شد.فرانک سوییس، کرون سوئد، کرون نروژ، کرون دانمارک، روپیه هند، دلار کانادا، راند آفریقای جنوبی، لیر ترکیه ، ریال قطر، ریال سعودی، دینار بحرین، روپیه سریلانکا، دینار لیبی، تنگه قزاقستان، افغانی افغانستان، منات آذربایجان و بولیوار جدید ونزوئلا در نرخ گذاری های امروز مقابل ریال ایران تقویت شدند اما ارزش درهم امارات متحده عربی، دینار کویت، روپیه پاکستان، ین ژاپن، دلار هنگ کنگ، ریال عمان، روبل روسیه، دینار عراق، دلار استرالیا، دلار سنگاپور، روپیه نپال، درام ارمنستان، یوان چین، بات تایلند، رینگیت مالزی، وون کره جنوبی و روبل جدید بلاروس کاهش یافت.
لیر سوریه و سامانی تاجیکستان نیز تغییر قیمتی نداشتند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.