تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 13:26
کد خبر : 36223

چرا مشکلات بورس را ۳ روزه حل نمی‌کنید؟

چرا مشکلات بورس را ۳ روزه حل نمی‌کنید؟
مردم می‌گویند اگر می‌شود در عرض یک ماه مسئله واکسن و شانگهای را حل کرد، پس می‌شود با عصای موسای رئیسی مشکلات اقتصادی را هم پشت سر گذاشت.

به گزارش جیب نیوز این روزها حامیان رئیس جمهور رئیسی بسیار خوشحال هستند. آنها واردات واکسن و موافقت سازمان همکاری شانگ‌های با عضویت ایران را به نام دولت سیزدهم زده‌اند و این دو مورد را بشارتی برای فردای روشن می‌دانند. خدا کند که اینگونه باشد و تمام مشکلات کشور به دست دولت و رئیس جمهور حل شود. اولویت کشور در حال حاضر باز کردن گره‌هایی است که به زندگی مردم زده شده است. گره‌هایی که خیلی از آنها دیگر با دست باز نمی‌شود و احتیاج به دندان دارد.

بورس را نگاه کنید؛ به جز زمانی که تحت تاثیر روی کارآمدن رئیسی و البته بالا رفتن قیمت دلار سبز بود، قرمز پوش است. یکی از مهم‌‎ترین وعده‌های رئیسی به مردم در زمینه بورس بود. او وعده داد بود که:« الان راه حل این است که صندوق جبران خسارت راه‎اندازی کنیم تا به مردم اعتماد بدهد.»

قاضی زاده هاشمی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود و الان معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید است از حل مشکل بورس در ۳ روز خبر داده بود. او در مناظره‌ها گفته بود:« ۹۰ درصد بازار دست دولت است و اگر کسی در راس دولت باشد که با مجلس و قوه قضاییه همراه باشد، ۳ روزه این موضوع پیگیری می‌شود و یک سال است که مجلس و قوه قضاییه به دنبال آن است، اما دولت مانع اقدامات ما می‌شود.»

کاش ایشان برنامه خود را تقدیم آقای رئیسی کند تا در عرض سه روز مشکل بورس حل و باری از دوش مردم برداشته شود. حالا که دولت دست خودتان است، پس چرا این همه مطل می‌کنید؟ هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضاییه پای کار هستند. اگر واقعا حل مشکل بورس در ۳ روز شعار نبود، پس حرف‌تان را عملیاتی کنید که سیل از دعاهای خیر مردم پشت سرتان خواهد بود.

مردم می‌گویند اگر می‌شود در عرض یک ماه مسئله واکسن و شانگهای را حل کرد، پس می‌شود با عصای موسای رئیسی مشکلات اقتصادی را هم پشت سر گذاشت. به ویژه اینکه محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور هم هست.

او به مردم وعده داده بود«شاخص بورس را تا پایان سال به یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد می رسانم.» دبیر پیشین مجمع تشخیص همچنین گفته بود که «به ۴۰ میلیون نفر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پرداخت می کنم.» خوب درست است که او رئیس جمهور نشده است اما می‌تواند برنامه خود را در اختیار رئیس جمهور بگذارد تا وعده‌هایش محقق شود.

با حرف هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد. جامعه باید به صورت عینی کاهش قیمت‌ها و سروسامان گرفتن بورس را ببیند. به قول قدیمی‌ها با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی‌شود.

 

منبع: عصر ایران

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.