تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 10:53
کد خبر : 2150

مجری طرح توسعه میدان شادگان تا ۳ ماه آینده مشخص می‌شود

مجری طرح توسعه میدان شادگان تا ۳ ماه آینده مشخص می‌شود

پورهنگ گفت: ظرف مدت دو تا سه ماه آینده مشخص خواهد شد که چه شرکت‌هایی برای توسعه میدان شادگان‌ انتخاب شده‌اند. جهانگیر پور هنگ مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون؛ اظهار کرد: میدان شادگان یکی از میدان‌هایی است که هنوز مجری طرح توسعه آن نهایی نشده است البته دو شرکت روسی به همراه دو

پورهنگ گفت: ظرف مدت دو تا سه ماه آینده مشخص خواهد شد که چه شرکت‌هایی برای توسعه میدان شادگان‌ انتخاب شده‌اند.
جهانگیر پور هنگ مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون؛ اظهار کرد: میدان شادگان یکی از میدان‌هایی است که هنوز مجری طرح توسعه آن نهایی نشده است البته دو شرکت روسی به همراه دو شریک ایرانی در حال تهیه پروپزالهای فنی خود هستند. این موضوع در کمیته کارشناسی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بررسی و نتیجه‌گیری خواهد شد. از آنجایی که شرکت نفت و گاز مارون به طور مستقیم در انتخاب مجری نهایی طرح توسعه دخالت ندارد اطلاعی از جزئیات آن ندارم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: بخش مهندسی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و امور قراردادها این موضوع را پیگیری می‌کند. قطع به یقین ظرف مدت دو تا سه ماه آینده مشخص خواهد شد که چه شرکت‌هایی برای توسعه میدان شادگان انتخاب شده‌اند.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون با بیان اینکه خروج ترامپ از برجام تاثیری در کار تولیدی آنها ندارد، افزود: میزان تولید شرکت نفت و گاز مارون هم‌اکنون رقمی بین ۵۷۰ تا ۵۸۰ هزار بشکه نفت در روز است.

پور هنگ ادامه داد: همچنین در حال تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۵۱۵ میلیون فوت مکعب گاز هستیم.

وی با اشاره به پروژه جمع‌آوری و فروش گازهای های همراه نفت، افزود: با واگذاری این مهم به بخش داخلی طی ماه‌های آینده در واحدهای تراکم گاز، مشعل سوزی نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت نفت گاز مارون با اشاره به برنامه سالانه افزایش تولید، افزود: از آنجایی که هر مخزنی به طور سالیانه اُفت دارد در برنامه‌های سالانه خود تلاش می‌کنیم تا از اُفت آنها جلوگیری کنیم.

پورهنگ اضافه کرد: برای مثال سال گذشته حدود ۷۶ هزار بشکه کاهش تولید در اُفت فشار داشتیم که توانستیم حدود ۷۳ هزار بشکه آن را برگردانیم. ۱۴ هزار بشکه از نفت حاصل شده فوق برای جبران کاهش تولید از حفاری چاه‌های جدید و چاه‌های تعمیر شده بدست آمد.

وی بیان کرد: به طور کلی با تعمیر چاه‌ها و یا حفر چاه‌های جدید از اُفت تولید جلوگیری می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون در پایان گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم امسال به بیش از ۷۰ هزار بشکه توان تولید و نگهداشت تولید در بخش‌های تعمیر چاه‌ها و حفاری چاه جدید دست یابیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.