تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 10:41
کد خبر : 1769

قیمت ۳۷ شرکت بورسی زیر ۱۰۰ تومان شده است

قیمت ۳۷ شرکت بورسی زیر ۱۰۰ تومان شده است

بررسی آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم در بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد قیمت سهم ۳۷ شرکت بورسی کمتر از ۱۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود. به گزارش تسنیم، ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان اردیبهشت ماه به بیش از ۳۷۲ هزار میلیارد تومان رسید. این در حالی است که از میان ۳۲۶ شرکت در بورس

بررسی آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم در بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد قیمت سهم ۳۷ شرکت بورسی کمتر از ۱۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود.

به گزارش تسنیم، ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان اردیبهشت ماه به بیش از ۳۷۲ هزار میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که از میان ۳۲۶ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵۱۵۰۰ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۸۴۰۰ میلیارد ریال، ملی صنایع مس ایران با ۱۵۱۲۶۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

همچنین شرکت‌های ارتباطات سیار ایران، مخابرات ایران، سنگ آهن گل گهر، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی جم، گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۱۳۶۶۸۵ میلیارد ریال، ۱۳۱۱۶۰میلیارد ریال، ۱۲۴۵۶۰ میلیارد ریال ، ۱۱۴۹۹۷ میلیارد ریال ، ۱۱۲۷۰۵ میلیارد ریال، ۹۶۲۸۸ میلیارد ریال و ۸۷۶۸۳ میلیارد ریال رتبه‌های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

از سوی دیگر شرکت‌های درخشان تهران، گرانیت بهسرام، نوش مازندران، ماشین سازی نیرو محرکه، صنایع شیمیایی سینا، پارس سرام، صنایع جوشکاب یزد، تولیدی لنت ترمز ایران، سایپا شیشه، پیاذر، آلومراد و کارخانجات کمک فنر ایندامین به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

همچنین نگاهی به آخرین وضعیت P/E ناشران بورسی نشان می‌دهد از میان شرکت‌هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می‌شوند، ۶۹ شرکت دارای P/E بیش از ۲۰ مرتبه می باشند.

همچنین ۵۲ شرکت دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۷۴ شرکت دارای P/E کوچک‌تر از ۱۰ می‌باشند و ۳۱ شرکت هم با پیش‌بینی زیان، P/E منفی دارند.

این گزارش می‌افزاید: بررسی آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم در بورس اوراق بهادار نیز حکایت از این دارد که قیمت به ازای هر سهم برای ۲۸ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال و قیمت هر سهم ۱۱۳ شرکت بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال می‌باشد. ضمن این که ۱۴۸ شرکت بورسی هم با قیمتی مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال در تابلوی بورس مشاهده و قیمت سهم ۳۷ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.