تاریخ انتشار : دوشنبه 28 خرداد 1397 - 15:56
کد خبر : 2663

قیمت شیرخام و لبنیات، تعیین تکلیف می شود

قیمت شیرخام و لبنیات، تعیین تکلیف می شود

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: نرخ خرید شیرخام و محصولات لبنی فردا ساعت ۹ صبح در جلسه ستاد تنظیم بازار تعیین تکلیف خواهد شد. احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران، با اشاره به آخرین وضعیت تعیین و تکلیف نرخ شیرخام و لبنیات در بازار اظهار کرد: نرخ خرید شیر خام و محصولات لبنی فردا ساعت

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: نرخ خرید شیرخام و محصولات لبنی فردا ساعت ۹ صبح در جلسه ستاد تنظیم بازار تعیین تکلیف خواهد شد.

احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران، با اشاره به آخرین وضعیت تعیین و تکلیف نرخ شیرخام و لبنیات در بازار اظهار کرد: نرخ خرید شیر خام و محصولات لبنی فردا ساعت ۹ صبح در جلسه ستاد تنظیم بازار تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با انتقاد از تعلل دولت در بررسی نرخ نهایی شیر خام و محصولات لبنی در بازار افزود: دولت برای کنترل تورم تصمیمی برای افزایش قیمت این محصولات ندارد که این امر با واکنش شدید تولیدکنندگان روبرو شده است، چرا که با وجود نوسان شدید نرخ نهاده های دامی و ثبات نرخ خرید شیر خام و لبنیات، تورم از جیب تولیدکنندگان پرداخت می شود.

مقدسی ادامه داد: با توجه به آنکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید نرخ تمام شده هر کیلو شیرخام یک هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد، اما ستاد تنظیم بازار ادعا می‌کند که به سبب توافق دو ماه اخیر انجمن گاوداران با صنایع لبنی، هر کیلو شیرخام با نرخ یک هزار و ۵۵۰ تومان از دامداران خریداری شود و این در حالی است که در دو ماه اخیر نرخ توزیع ذرت و کنجاله سویا از سوی پشتیبانی امور دام به ترتیب ۱۵۰ و ۳۵۰ تومان افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول در دو ماه اخیر نرخ توزیع هر کیلو ذرت توسط پشتیبانی امور دام از ۹۵۰ به یک هزار و ۱۰۰ و کنجاله سویا از یک هزار و ۶۰۰ به یک هزار و ۹۵۰ تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به محدودیت توزیع نهاده های دامی دولتی در بازار بیان کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو کنجاله سویا تحویل بنادر ۲ هزار و ۶۵۰ تومان بوده که با احتساب هزینه های حمل و نقل با قیمت ۲ هزار و ۷۵۰ تومان به دامدار توزیع می شود که با این وجود نرخ تمام شده هر کیلو شیر خام درب دامداری یک هزار و ۵۶۰ تومان است .

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: با وجود نوسان شدید نرخ ارز، خودرو و سایر کالاها در بازار، ستاد تنظیم بازار به سبب کنترل تورم قصد ندارد نرخ شیرخام و محصولات لبنی را بیش از ۱۰ درصد افزایش دهد؛ این امر در نهایت به زیان انباشت تولیدکنندگان، دامن می‌زند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.