تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1397 - 9:36
کد خبر : 3920

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۴/۲۳

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۴/۲۳

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۸۸ سنت معادل ۱.۱۸ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۳ سنت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که اعتصابات رخ داده در نروژ و عراق به عرضه نفت آسیب زده، قیمت نفت روز جمعه حدود یک درصد افزایش یافت، اما

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۸۸ سنت معادل ۱.۱۸ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که اعتصابات رخ داده در نروژ و عراق به عرضه نفت آسیب زده، قیمت نفت روز جمعه حدود یک درصد افزایش یافت، اما پس از بازگشایی بنادر لیبی و گمانه زنی ها در مورد اینکه ایران به رغم تحریم ها همچنان می تواند نفت صادر کند موجب شد تا قیمت نفت دومین هفته کاهشی متوالی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۸۸ سنت معادل ۱.۱۸ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته حدود ۲.۷ درصد کاهش داشت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۶۸ سنت افزایش به ۷۱ دلار و یک سنت رسید، اما کاهش هفتگی حدودا ۳.۹ درصدی را تجربه کرد.

پس از آنکه رسانه های امریکایی گزارش دادند دولت ترامپ در حال بررسی استفاده از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور برای افزایش عرضه نفت به بازار جهانی است، قیمت ها در اواخر جلسه گذشته تا حدی کاهش داشت. دولت آمریکا حدود ۶۶۰ میلیون بشکه ذخایر نفتی دارد که برای ۳ تا ۴ ماه عرضه نفت کافی است.

صدها کارگر بخش سکوهای فراساحلی تولید نفت گاز در نروژی روز سه شنبه دست به اعتصاب زدند و میدان کنار متعلق به شرکت شل را که روزانه معادل ۲۳ هزار و ۹۰۰ بشکه نفت تولید دارد، به تعطیلی کشاندند.

در عراق هم حدود ۱۰۰ معترض که خواهان شغل و دریافت خدمات بهتر بودند، دسترسی به بندر ام قصر در نزدیکی شهر بصره را تعطیل کردند.

آبهیشک کومار، تحلیلگر ارشد انرژی در موسسه اینترفکس انرژی لندن گفت: «کاهش ادامه دار تولید ونزوئلا و اعتصابات رخ داده در نروژ و عراق موجب تقویت قیمت ها شده است.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اوایل این هفته گفت، واشنگتن درخواست برخی از مشتریان نفت ایران برای معافیت از تحریم ها را بررسی خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.