تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1397 - 9:42
کد خبر : 1659

قرارداد زمین شناسی بین ایران و روسیه

قرارداد زمین شناسی بین ایران و روسیه

شرکت روس گیولوگیا و سازمان زمین شناسی ایران برنامه ای برای اکتشاف امضا کردند. به گزارش اسپوتنیک، در حاشیه انجمن اقتصادی بین المللی در سن پیترزبورگ، دو شرکت روس گیولوگیا و سازمان زمین شناسی ایران یک برنامه زمین شناسی مربوط به اکتشافات دریایی در بخش ایرانی دریای خزر را امضا کردند. علاوه بر آن موافقت

شرکت روس گیولوگیا و سازمان زمین شناسی ایران برنامه ای برای اکتشاف امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در حاشیه انجمن اقتصادی بین المللی در سن پیترزبورگ، دو شرکت روس گیولوگیا و سازمان زمین شناسی ایران یک برنامه زمین شناسی مربوط به اکتشافات دریایی در بخش ایرانی دریای خزر را امضا کردند. علاوه بر آن موافقت نامه ای ژئوفیزیکی برای آسمان این کشور نیز بسته شد.

این اسناد در حضور دیمیتری کابلکین، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست فدراسیون روسیه و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران راضیه لک و رومان پانوف، مدیر کل شرکت روس گیولوگیا امضا شد.

رومان پانوف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این مذاکرات در طول سال گذشته انجام شد و ما با همکاران ایرانی حجم کار را موافقت کردیم. موافقت نامه شامل کار بر روی بخش خشکی و بخش کم عمق ساحلی می شود. در ابتدا کار منطقه ای انجام خواهیم داد تا برای مرحله بعدی که مناطقی آینده دار هستند آماده شوند. در حال حاضر تمام توافقات انجام شده است و برنامه ریزی کرده ایم که امسال کار را در ایران شروع کنیم و منتظر هستیم طرف ایرانی درخواست شروع را به ما اعلام کند. شریک ما در ایران شرکت دنا انرژی است که ما به طور سنتی با آنها همکاری می کنیم و با آنها در سال ۲۰۱۶ توافق امضا کردیم.

از لحاظ بودجه، کل پروژه حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

هزینه های این طرح را به طور کامل سازمان زمین شناسی ایران تقبل می کند و ۳ سال برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.