تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398 - 15:34
کد خبر : 18177

عرضه گوشت مرغ با سه درجه A+،A و B از نیمه مهر ماه در بازار

عرضه گوشت مرغ با سه درجه A+،A و B از نیمه مهر ماه در بازار

یک مقام سازمان دامپزشکی با اشاره به اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ گفت: با اجرای فاز عملیاتی این طرح از اواسط مهر دیگر هیچ برند یا برچسبی مبنی برمرغ سبز، بدون آنتی بیوتیک و ممتاز در بازار نخواهیم داشت. به گزارش تسنیم، سامد برومندفر در مصاحبه با رادیو افزود: این طرح ملی

یک مقام سازمان دامپزشکی با اشاره به اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ گفت: با اجرای فاز عملیاتی این طرح از اواسط مهر دیگر هیچ برند یا
برچسبی
مبنی برمرغ سبز، بدون آنتی بیوتیک و ممتاز در بازار نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، سامد برومندفر در مصاحبه با رادیو افزود: این طرح ملی به تمامی اداره های کل دامپزشکی استان های سراسر کشور ابلاغ و همینطور فرصت یکماهه به استان ها و ستاد دامپزشکی کشور به منظور ایجاد زمینه ها و بسترهای لازم و همینطور هماهنگی در سطح ملی و استانی برای موفقیت در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اظهارداشت: فاز عملیاتی این طرح نیز از ۱۵ مهر ماه سال جاری با هدف عرضه مرغ های با کیفیت بالاتر و رتبه بندی شده به مردم در سطح کشور آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بطورکلی در این طرح ملی گوشت مرغ به سه درجه A+،A و B رتبه بندی و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی در ادامه افزود: بدون شک با اجرای فاز عملیاتی این طرح از اواسط مهر ماه سال جاری دیگر هیچ برند یا برچسبی مبنی برمرغ سبز، بدون آنتی بیوتیک و ممتاز در بازار نخواهیم داشت.

برومند فر اظهارداشت: این طرح فقط مربوط به مصرف آنتی بوتیک در واحد های مرغداری نیست بلکه استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کشتارگاه ها، رعایت پرهیز غذایی و دارویی قبل از کشتار و دیگر موارد بهداشتی را شامل می شود.
وی همچنین از وجود ۶۰ کشتارگاه بسیار پیشرفته و مجهز مرغ در کشور خبرداد و گفت: تخلیه اندام های داخلی مرغ در این کشتارگاه ها بصورت خودکار و بدون دخالت دست انسان انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.